Publicat în Carti

Lista de lectura

Daca tot este ara si incepe si vacanta peste cateva zile, trebuie sa profit de timpul liber ca sa recuperez putin partea de citit unde in ultimul timp tot raman in urma. Imi adaug de ceva timp diverse carti pe lista de lectura si asta e momentul sa fac lista sa scada si nu sa creasca; O sa vad cat de bine imi va reusi miscarea pentru ca de fapt, daca sunt sincera, de cele mai multe ori eu in vacanta citesc mai putin, mult mai putin decat de obicei. (E adevarat ca mersul cu metroul la munca in Paris si drumul desrul de lung ma ajuta sa termin carti).

Cam asta este lista mea:

  • La vie des Elfs  – Muriel Barbery

Inca de cum au auzit de noua carte a lui Muriel Barbery m spus ca vreau sa o citesc, chiar inainte de a sti despre ce este vorba, atat de tare mi-a placut „Eleganta ariciului” cartea ei precedente. In „Viata elfilor” Muriel Barbery se lanseaza se pare intr-o lume fantastica, in care doua tinere elfite cu puteri magice combat fortele raului.

  • L’extraordinaire voyage du fakir qui est resté coincé dans une armoire IKEA – Romain Puertolas

Nu il cunosc pe Romain Puertolas, nu stiu daca asta este prima lui carte sau daca a mai scris ceva pana acum lafel cum nu stiu nici daca imi va placea cartea dar titlul mi s-a parut atat de bine ales si atat de funny incat am spus ca merita incercata. Impinarea de fakir atat de oriental si de clasic oarecum cu dulapul Ikea atat de contemporan, pur produs al globalizarii mi se pare mai mult decat interesanta. Lasand de o parte titlul, se pare ca este despre calatoriile pline de aventuri si de pericole ale clandestinilor care se chinuie sa ajunga in Europa.

  • Muzeul inocentei – Orhan Pamuk

Pana nu citesc tot ce a scris Orhan Pamuk nu ma las! Imi place scriitorul asta la nebunie. Si am descoperit „Muzeul inocentei” acum vreo luna cred, carte despre care inca nu auzisem. Si nu numai ca am o noua carte a lui Pamuk de citit dar dupa ce o citesc voi dori cel mai probabil o viitoare vacanta la Istanbul ca sa pot si vizita Muzeul Inocentei, creat de insusi Pamuk dupa ce a scris cartea.

  • The tipping point – Malcolm Gladwell

Ca sa ies putin din beletristica am adaugat si cartea asta pe lista cu lecturi de vacanta. Gladwell, jurnaliste la New Yorker incerca in carte sa arate cum se creeaza noile idei, noile valuri, care sunt acele lucruri marunte care determina succesul unora si esecul altora.

  • Milenium, Stieg si eu – Eva Gabrielsson

Desi nu sunt fan de romane politiste trebuie sa recunosc ca Milenium mi-a placut. Chiar mult. La momentul respectiv m-am apucat de citit cartile pentru ca toata lumea in jurul meu vorbea dIn mare Stieg Larsson nu a fost casatorit desi a trait ultimii mai bine de 20 de ani cu aceiasi femeie, Eva Gabrielsson. Mai mult decat atat, nu era deloc in relatii bune cu familia. Cu toate astea, avand in vedere ca in Suedia concubinajul nu este recunoscut, dupa moartea acestuia tatal si fratele lui au mostenit toata averea neasteptata oarecum si venita de pe urmele succesului cartii. Ba mai mult decat atat, cand au aflat ca Eva ar avea pe calculator un fel de continuare a cartii au dat-o in judecata pentru a obtine si acea copie. Un fel de lacomie dusa la extrema dupa parerea mea fara a tine cont macar de sentimentele autorului fata de partenera lui, careia familia evident nu i-a dat nimic din mostenire. In „Milenium, Stieg si eu” Eva se confeseaza si povesteste se pare toate istoria din spatele triolgiei de succes.

  • Ultima scrisoare de dragoste – Jojo Moyes

Cred ca este destul de „lectura usoara” cartea dar mi-a placut ideea unei scrisori de dragoste veche de 50 de ani pe care o jurnalista o descopera intr-o arhiva si hotaraste sa afle mai multe despre ea. Este o carte peste care am dat din intamplare pe un site cand incercam sa cumpar carti pentru copii 🙂 A aparut in stanga sau dreapta imaginii ca publicitate si a ajuns in cosul cu cumparaturi.

Lasă un răspuns

