Publicat în Carti

M-am intors la Juliette Benzoni

931_004Pe Juliette Benzoni am descoperit-o acum ceva ani, cu putin timp dupa ce am ajuns in Franta. Cred ca prima carte pe care am citit-o scrisa de ea am gasit-o. De fapt, in caminul studentesc unde stateam exista un loc unde persoanele puteau sa lase carti pe care nu le mai vroiau si cei intresati le puteau lua. Si intr-o zi eu am gasit acolo o carte de Juliette Benzoni. Nu auzisem despre scriitoare pana atunci, nu stiam ce scrie dar in afara de clasicii francezi pe care ii inveti la scoala nici nu prea stiam mare lucru despre literatura franceza. Asa ca mi-am zis ca merita incercat, oricum nu am nimic de pierdut. Cartea gasita „La Rose d’York” facea parte din ciclul „Le boiteaux de Varsovie” care cuprinde 4 volume si cartea mea era al doilea volum. Intrigata am dat fuga la biblioteca sa gasesc si primul volum sa le pot citi. Mi-am spus ca daca cele doua sunt ok abea dupa merg la biblioteca dupa volumele 3 si 4. Si am ajuns inapoi la biblioteca mai repede decat as fi crezut.

Da, recunosc este un fel de lectura usoara, de vacanta, ceea ce eu nu prea citesc in general dar Juliette Benzoni a reusit sa ma „pinda”. Sunt romane de aventuri sau politiste dar cu fundal istoric destul de bine documentat. Uneori lucrurile sunt putin exagerate, evident, dar totusi…ceea ce scrie ea ar putea sa tina. Este lectura mai feminina i-as zice eu pentru ca peste tot pe langa actiunea principala si multele detalii istorice exista tot timpul o poveste de dragoste. Este un fel de escapada de lectura. Am cautat pe internet inainte sa scriu postarea asta dar din ce am gasit, Juliette Benzoni nu a fost tradusa inca in limba romana si nu inteleg de ce. Eu sunt convinsa ca ar avea suces.

Dupa seria „Schiopului din Varsovia” de acum aproape 10 ani acum citesc seria „Marianne”. Romanul se ptrece in timpu domniei lui Napoleon in Franta. Marianne este englezoaica dupa mama si frantuzoiaca dupa tata si plus de vita nobila. Parintii ei mor cand ea este bebelus si este crescuta in Anglia de sora mamei ei. Insa este nevoita sa plece din Anglia, vine in Franta gandindu-se ca isi va regasi familia din partea tatalui si urmeaza o gramada de aventuri. Din nou, unele sunt duse poate prea la extrema dar lectura este placuta.

Seria romanelor „Marianne” arata cam asa:

1. Marianne, une étoile pour Napoléon

2. Marianne et l’inconnu de Toscane

3. Jason des quatre mers

4. Toi, Marianne

5. Les lauriers des flammes

Mai imi ramane ultimul volul de citit.

Lasă un răspuns

