Publicat în Uncategorized

Targul de carte de la Paris

                                                          17275_0_1

Anul asta, pentru prima data dupa multi ani am ratat Targul de carte de la Paris care se incheie azi. Poate ca la anul nu va mai fi atat de complicat si o sa reusesc sa imi organizez un weekend pana acolo in timpul targului sa pot profita de achizitii noi, de conferinte interesante, de carti in limba romana, de autografe de la scriitori care imi plac atat de mult si nu numai. Nu e nici macar o luna de cand m-am mutat si uite ca se gasesc deja lucruri care sa imi lipseasca.

1

Programul Salonului de Carte mi se pare cu atat mai interesant pe anul asta cu cat tara invitata este Brazilia si 48 de autori isi confirmasera participarea. Brazilia e o tara care pe mine ma fascineaza intr-o oarecare masura, descopar tot mai multe lucruri despre ea si cu cat descopar mai multe cu atat ma intriga mai tare. Literatura brazilia nu pot spune ca o cunosc prea bine si asta ar fi fost un prilej bun pentru descoperire, familiarizare, aprofundare. 🙂

Orasele invitate sunt Cracovia si Varsovia, interesanta alegere si poate antrenament bun pentru Varsovia care este la anul Capitala Europeana a Culturii.

O alta tema a salonului sunt turismul, calatoriile si scrierile, carnetele de calatorii care relateaza toate aceste aventuri. Iar o alta vrea sa aduca in discutie dreptul de autor si drepturile omului probabil ca un rezultat a ceea ce s-a intamplat in ianuarie la Charlie Hebdo.

Si Institutul Cultural Roman pare sa se fi pregatit bine pentru prezenta la Targul de Carte, a ales sa isi orienteze standul si interventiile spre femei, ceea ce nu poate decat sa imi placa.

2

* sursa foto – site-ul Salon du Livre 2015

Lasă un răspuns

