Publicat în Uncategorized

Jurnalul Annei Frank – teatru

affiche_anne_frank_0Am citit Jurnalul Annei Frank cu ceva ani in urma insa cartea mi-a placut. Desi Anne mi s-a parut pe atunci o adolescenta putin rautacioasa si pretentioasa uneori, nu pot sa neg faptul ca jurnalul ei este o marturie impresionanta a perioadei pe care a petrecuta impreuna cu familia ei si cu inca doua familii ascunsi in debaraua unor birouri, pana cand au fost prinsi de nazisti.

Piesa de teatru este re-scrisa si adaptata de Eric Emmanuel-Schmitt si trebuie sa recunosc ca mi-a placut iddea si am vrut sa vad piesa inca de cand am vazut anuntul. Mi-am zis ca trebuie sa iasa ceva interesant din combinatia intre cei doi. Eric Emmanuel-Schimtt a rescris piesa de teatru din perspectiva tatului Annei, Otto Frank care intros singur, fara sotia sa la Amsterdam merge in fiecare zi la gara si isi asteapta fetele, verifica listele pe care cei de la gara le au. Mips, asistenta lui a gasit jurnalul Annei si i l-a dat spunandu-i sa il citeasca, el insa refuza considerand ca este prea personal si ca fica lui probabil nu ar aprecia. Se hotaraste sa il citeasca totusi numai dupa ce afta ca ficele lui au murit amandoua si ca nu mai are pe cine astepta la gara. Piesa alterneaza momente in care Otto citeste din jurnal in monolog si scene din viata in „Anexa”.

Unii au spus despre piesa ca este totusi mediocra, ca se asteptau la mai mult de la Eric-Emmanuel Schimtt. Mie piesa mi-a placut si mi s-a parut ca a ramas destul de fidela cartii, centrata pe Anne si pe tatal ei. Cred ca nu am fost singura de aceasta parere pentru ca sala era plina. In schimb sunt convinsa ca toata lumea este de acord cu faptul ca cea mai buna parte a piesei este interpretarea Annei Frank de catre Roxane Duran. Presa scrie ca la numai 19 ani nu face decat sa isi inceapa cariera si ca o sa mai auzim de ea de acum in colo. Lansata de filmul austriac Das weiße Band, castigatorul Palmei de Aur la Cannes in 2009, actrita franco-spaniolo-asutriaca debuteaza in teatru cu rolul Annei Frank si este un debut promitator.

Lasă un răspuns

