Publicat în Uncategorized

Diferente

Am scris zilele trecute despre doua filme, „Dupa dealuri” ultimul film a lui Cristian Mungiu si „Une estonienne à Paris” film al unui realizator estonian. Sincer, nu stiu cat de cunoscut este realizatorul estonian dar cred ca din pacate pentru noi are sanse ceva mai mari sa devina „faimos”. de ce zic asta. Pentru ca cele doua tari au dupa parerea mea modalitati total diferite de a-si promova artistii, sau de a nu si-i promova….

Despre Cristian Mungiu am auzit pentru ca este roman, dar am auzit si pentru ca in Franta de cand cu castigat Palma de Aur la Cannes se tot scri despre el si despre filmele lui. Filmele care le face, cum ies in cinemauri pot fi vazute mai oriunde, chiar si in marile cinematografe de prin mai toate orasele franceze. Deci nu ai nevoie sa il cauti ca sa il gasesti.

In schimb realizatorul estonian…nu auzisem despre el pana cand am fost sa vad filmul. Dar cum am ajuns sa il vad? Am un prieten estonian care mi-a spuns ca ambasada si Ministerul Culturii estoniene organizeaza intr-un cinematograf parisian lansarea filmului si o vizionare in avan-premiere. Avea invitatii la evenimentul respectiv si mi-a propus sa merg. Cockteil, invitati, povesti despre tara, despre filme, despre diversele evenimente culturale organizate la Paris pentru a promova tara si cultura estoniana. Toate astea in conditiile in care tara este mult mai mica decat Romania. Chiar mi-a placut abordarea.

Si intorcandu-ma acasa ma gandeam ca am vazut filmul lui Mungiu cu doar o saptamana inainte, din intamplare in acelas cinematograf. Si ma intrebam….oare ambasada romana la Paris de ce nu a organizat nimic? (daca a organizat si eu nu stiu, imi cer scuze dar primesc tot felul de mailuri cand se organizeaza cate ceva). Oare Romania de ce nu isi promoveaza asa artistii, mai ales pe cei care au priza la public in strainatate asa cum este Cristian Mungiu? Tare as vrea sa imi raspunda cineva la intrebarile asta.

I-am povestit intamplarea si tatalui mei care mi-a raspuns ” Pai oricum, cred ca Mungiu e mai cunoscut in Franta decat este in Romania”. Oare e normal?

Lasă un răspuns

