Publicat în Calatorii

Mancare traditionala

Cand vine vorba de plecat pe cate undeva si de incercat bucataria locala sunt destul de deschisa si gust mai orice. Nu sunt eu cel mai mare fan al fructelor si al legumelor dar ma descurc sa gasesc ceva ok de mancare mai peste tot.

Mancarea traditionala togoleza este ori pe baza de orez ori pe baza de manioc si faina de manioc, avand in vedere ca il cultiva destul de mult in zona. Desi marea e acolo, nu pot spune ca am vazut prea mult peste, ba chiar atunci cand am mancat peste a fost de apa dulce. Mananca pui si capra sau oaie si apoi mai mananca ce animale mai au ei pe acolo, iepure, un fel de sobolan/veverita de padure si…porcusori de Guineea.

Fufu este prin definitie mancare traditionala togoleza. Daca merci acolo pentru prima data si zici ca vrei sa mananci ceva specific cu siguranta ti se va oferi fufu. Fufu este un fel de pasta lipicioasa facuta din faina de manioc. Maniocul e batut si cred ca i se adauga apa pana cand devine o pasta consistenta si lipicioasa. La aspect e ca un fel de coca necoapta iar la gust chiar nu stiu cu ce sa o aseman. Langa fufu ti se da o bucata de carne in sos. Sosul este facut ori cu ulei de palmier ori cu ulei de arahide si este foarte iute. Bine, in general toata mancarea togoleza este iute. Si inca o specificitate a fufu – se manaca cu mana. Iei o bucata din pasta si o inmoi in sosul din castronul de langa unde ai si carnea. Prima data cand am mancat am zis ca merge fara sa pot sa zic ca imi place. Nici acum nu as putea sune ca imi place dar a fost o experienta interesanta.

Un alt tip de mancare specifica despre care mi s-a vorbit de la inceput dar nu lafel de mult ca si despre fufu este Djenkoumé. Tot lafel cu carne si cu acompaniament facut din manioc. De data asta faina de manioc e facuta ca un fel de mamaliga la noi numai ca nu stiu daca este gustul maniocului care e diferit sau daca pun ei ceva anume in ea dar gustul este un fel de mamaliga cu otel, e ceva mai acrisor. Langa cocoloasele de „mamaliga” este carne, dar de data asta fara sos, sau cu mult mai putin sos care este prajita in ulei de palmier si pe langa iti mai pun eventual ceva legume taiate si facute ca si salata si pasta facuta din rossi si inca o pasta facuta din ardei iuti si ce stiu eu ce alte condimente. Daca fufu este iute, Djinkoumé este cel putin de 2 sau de 3 ori si mai si.

Un gând despre „Mancare traditionala

Lasă un răspuns

