Publicat în Calatorii

Accra for a night

Cu obiectivul de a ajunge la Lomé (Togo) am aterizat seara la Accra (Ghana) unde am dormit o noapte si de unde am plecat a doua zi dimineata cu autobuzul spre Lomé. Accra a fost deci primul meu contact cu Africa. De cum m-am dat jos din avion m-a lovit caldura si umiditatea, toropeala care te moleseste instant. De parca as fi intrat intr-o sauna sau mai bine zis intr-un solar, din ala cum avea bunica in curte sa faca rosiile, etc. Pe langa caldura m-a mai surprins si faptul ca vara, in luna mai la ora 7 seara era deja intunreic bezna afara de ai fi zis ca e in toiul noptii. Apoi la controlul de frontiera evident ca lumea a trebuit sa se imbulzeasca, sa se inghesuie, sa se bage unii in fata altora. Dupa ca am trecut de vama si mi-am recuperat bagajul a trebuit sa schimb niste bani. Era un schimb valutar in aeroport numai ca la un singur chiseu reusisera sa faca doua cozi. M-am gandit ca poate sunt doua persoane. Nu! Era una singura care se pare ca a gasit solutia perfecta se ocupa de o persoana din prima coada, apoi de una din a doua coada, apoi revenea din nou la prima coada si tot asa.

Nu, nu m-am avnturat singura in noaptea. A venit sa ma astepte prietenul unui prieten si sa ma duca la hotel. Am stat in fata aeroportului cred ca mai bine de 10 – 15 minute sa gasim un taxi pentru ca vazand ca sunt „alba” deci straina si cu bani pentru ei cereau cel putin dublu de pretul obisnuit. Intr-un final am stat mai in spate l-am lasat pe el sa gaseasca taxiul si sa negocieze pretul si apoi am aparut si eu.  Dupa ce am gasit taxi am plecat numai ca nu a durat prea mult fericirea intrucat masina taximetristului s-a stricat la nici jumatatea drumului. I s-a ars motorul cred ca a inceput sa iasa fum de sub capota si el a dat fuga cu un bidonas cu apa. A trebuit deci sa schimbam taxiul si bineinteles ca povestea de la aeroport s-a repetat. Traficul e inmposibil, masini sunt mult prea multe, chiar daca unele vai de capul lor, poluarea mi s-a parut mult mai importanta iar drumurile sunt groaznice, uneori sunt doar piste cu pamant batatorit, nici macar nu e asfalt peste tot. Lumea pe marginea strazii vinde orice si pentru oricine. Vin chiar si la semafor, cat e masina oprita sa te imbie, poate, poate le cumperi ceva. Femeile sunt impresionante, ducant toata marfa pe care o au de vanzare in niste cosuri uriase pe care le poarta pe cap. Iar masinile cu bagaje peste ele inca de 2 ori cat dimensiunea lor pe care pana acum le vedeam doar prin filmulete si poze comica pe internet chiar exista. 🙂  La hotel am dat drumul la televizor in camera dar nu prindeam decat un singur post, mai tarziu am realizat ca de fapt te poti uita doar la postul la care se uita cel de la receptie. Si in prima mea seara in africa am avut parte de o telenovela africana.

2 gânduri despre „Accra for a night

  1. m-a ales mai degraba destinatia pe mine, decat eu pe ea 🙂
    jumatatea mea „mai buna” este in Togo pentru 4 luni si m-am dus in vizita 🙂 si am trecut prin Ghana ca asa am gasit cel mai ok bilet

Lasă un răspuns

