Publicat în Calatorii

Un fel de oras al avioanelor

Orice vacanta incepe cu o calatorie si daca mai e si cu peripetii e cu atat mai incitant! Zborul meu spre Africa a fost cu o escala la Frankfurt. Am obisnuinta zborurilor cu escala, chiar si atunci cand vin in Romania de cele mai multe ori vin cu un zbor cu escala (pentru simplul motiv ca este mult mai ieftin decat zborurile directe). in schimba, daca escala in sine nu ma deranjeaza absolut deloc, nu imi place sub nici o forma sa stau sa astept cu orele in aeroport schimbatul de avioane. De asta de fiecare data cand imi cumpar biletele incerc sa gasesc escale de 35 – 40 de minute, astfel escala inseamna coborat din primul avion, o mica plimbarica prin aeroport si urcat in al doilea si gata.  Cand am luat biletutl pentru Ghana, escala la Frankfurt era de o ora si jumatate deci destul de mult pentru mine. Nu aveam insa de ales, tot ceea ce propuneau era cu escale de minim o ora jumatate asa ca am zis ok, treaca de la mine, gasesc eu ce sa fac in aeroport. Numai ca aeroportul asta a reusit sa ma surprinda! Stiam ca este mare, dar este de fapt un adevarat labirint urias, un fel de oras in care se plimba avioanele. In o ora si jumatate de escala nu am apucat sa fac altceva decat sa merg la toaleta, sa merg de la un terminal la altul si sa trec din nou controlul de securitate si de frontiera. Schimbarea de terminale a fost un fel de cursa contra cronometru cu culuare, lifturi, scari rulante, un fel de metrou-autobuz, din nou culuare si apoi ditamai coada la controlul de frontiera. Vamesul neamt probabil ca a uitat ca Romania face parte din UE ca s-a apucat sa imi stampileze pasaportul. 🙂 Apoi dupa ce am „imbarcat” am mai facut o plimbare de la locul de imbarcare la locul unde era pozitionat avionul, plimbare care a durat minim 10 minute si pe parcursul careia m-am minunat intruna de numarul de avioane la sol dar si de numarul celor pe care le vedeam decoland si aterizand.

7 gânduri despre „Un fel de oras al avioanelor

  1. nu stiu daca ai observat dar pe tabela era afisat ca aterizeaza si decoleaza avioane practic la fiecare minut. si directii in toata lumea.
    pe mine chiar m-a mirat sa vad decolari la 15.00 apoi 15.01 si tot asa. este enorm aeroportul .

  2. da!!! am vazut!!!
    Bine eu auzisem aici in Paris ca in total, pe cele 3 aeropoarte decoleaza sau aterizeaza cate un avion la fiecare un minut si jumatate, dar la Frankfurt cred ca e valabil doar pentru un singur aeroport!

  3. Nici cu CDG nu ne este rusine, la fel de mare este si acela si la fel de mult am facut si eu de la un terminal la altul, scări rulante, banda, scări normale, bandă etc… o mica aventura pana la imbarcare, apoi 15 minute cu autobusul pana de la poarta la avion…

  4. @Bianca da si CDG e imens dar pe mine asta m-a surprins la Frankfurt ca fiind obisnuita cu CDG si cu cat de mare e, la Frankfurt am zis WOW! Ma intreb acum cum e JFK ca ala este parca cel mai mare din lume 🙂

  5. Am si eu o intrebare.La sfarsitul lunii voi zbura din Ottawa spre Bucuresti cu escala de 45 de minute la Frankfurt.Stie cineva daca voi fi ajutata in vre-un fel de catre cei din aeroport,deoarece am emotii ca voi ajunge la timp pt a prinde avionul de Bucuresti,si din cate am auzit este destul de mare aeroportul,iar eu calatoresc pentru prima data singura.Multumesc anticipat de raspuns!

    1. Buna,
      Eu cred ca cele 45 de minute iti ajung. Nu este nimeni care sa te ajute, te dai jos din avion si au niste panouri mari de cum te dai jos sa vezi la ce terminat trebuie sa mergi pentru al doilea zbor. Daca esti pierduta intrebi acolo, avantajul cu Germania e ca lumea vorbeste engleza.
      Daca chiar primul avion are intarziere etc, uneori al doilea avion asteapta. Dar nu foarte mult. In cel mai rau caz, daca din cauza intarzierii primului il pierzi pe al doilea, stai linistita compania e obligata sa te mute pe urmatorul zbor. Dar nu cred ca va fi nevoie

Lasă un răspuns

