Publicat în Carti

Targul de carte de la Paris

Weekendul trecut, inainte sa vin in Roamnia am fost la Targul de carte care se tine in fiecare an la Paris si sunt tare mandra de mine ca am ajuns acolo. Pentru edituri si scriitori este un eveniment important si lumea se inghesuie sa vada scriitori, sa cumpere cartile, sa participe la diferitele discurii care se organizeaza. Anul trecut a fost editie aniversara si scriam despre marii scriitori francezi si internationali care au participat la targ si ca tare mi-ar fi lacut sa pot merge. Nu eram acolo dar mi-am luat revansa anul asta.

Pe 2011 scriitorii din Dom Tom-urile franceze au fost la onoare lafel ca si scriitorii nordici. Nu stiu daca ma dau in vand prea tare nici dupa unii nici dupa altii asa ca”traiectoria” mea la targ a fost alta dar oricum a fost o dupamiaza minunata.

Am vazut-o pe Tatiana de Rosney pe care de cand cu „Se numea Sarah” o ador. Mi-am cumparat o noua carte a ei si am si autograful pe prima pagina. Sunt mandra si de autograful lui Yasmina Khandra tot pe o noua carte cumparata direct de la targul de carte. Mi-a placut tare mult de el, nostim, stand la povesti cu cititorii, intrebandu-i pareri despre carti si impresii, scriitnd autografe personalizate la fiecare dntre cititori, stand sa faca o gramada de poze cu ei. I-am mai vazut in trecere dar faca sa ma opresc la autografe si pe Guillaume Musso, Charles Aznavour (care se pare ca s-a apucat si de scris carti), mai era acolo si Katherina Pancol dar nu am reusit sa o gasesc, probabil din cauza lumii care statea la coada si se inghesuia sa o vada si sa ia autografe de la ea.

M-a impresionat in mod placut si standul Institutului Cultural Roman de la Paris care avea o gramada de carti frumoase si interesante, atat pentru romani cat si pentru straini. Au adus din Romnia tot felul de carti si le-au scos la vanzare si sincer e tare placut sa gasesti de cumparat la atata distanta de casa carti in limba romana. Am inteles ca au facut un parteneriat cu Carturesti pentru eveniment si ca poate vor face pe langa ambasada un feld e librarie romaneasca, tot impreuna cu cei de la Carturesti. Eu am incurajat initiativa. Au adunat insa si de prin librariile pariziene diverse carti scrise de autori romani si trduse in franceza. Nu sunt foarte multe si scriitorii sunt cam aceiasi (Eliade, Istrati, Cioran, Ionesco, Herta Muller) dar mi-a placut initiativa. Vorbeam cu unul din cei care tineau standul insitutului si imi zicea ca a ramas impresionat de cata lume a venit sa ceara informatii, sa cumpere carti si sa se intereseze de Romania. Francezi sau straini care nu aveau nici un fel de legatura cu Romania dar erau curiosi si vroiau sa stie mai multe. Asa cum ziceam mie standul mi s-a parut bine organizat si cu carti suficiente cat sa ai de unde alege insa persoana cu care am vorbit imi spunea ca daca ar fi avut mai multe ar fi vandut mai multe si ca nu se asteptau sa mearga atat de bine.

7 gânduri despre „Targul de carte de la Paris

  1. Sunt foarte placut impresionata de popularitatea standului Institutului Roman! Ma bucur ca francezii sunt dornici sa „ne cunoasca” mai bine inainte sa ne judece. Bravo lor!

  2. Sunt curioasa . Ce carte de Tatiana de Rosnay ti-ai cumparat ?As vrea sa se gaseasca si la noi mai multe carti scrise de ea:(. Stii de unde le pot cumpara in lb franceza?

  3. @vulpitza da e impresionant, eu ammai fost odata acum mai multi ani dar cred ca si daca mergi in fiecare an tot impresionant ti se pare; imi plac tare mult evenimentele de genul asta si cred ca daca vii in vizita in Paris si reusesti sa nimeresti la un eveniment de genul asta e tare placut! 🙂

    @Malina sincer eu am obiceiul sa critic Ambasada romana de la Paris si lafel si Institutul Cultural Roman dar de data asta au facut o treaba tare buna dupa parerea mea si persoanele care au tinul standul au fost bine aleze, comunicative si cu chef de vorba chiar cred ca a fost frumos pentru strainii care vroiau informatii!

    @maya eu mi-am luat acum Rose care e noua, doar ce a iesit si Le voisin. Am mai auzit de bine si de Moka si Boomerang pe care probabil le voi cauta si pe ele. Iti zic impresii dupa ce citesc cartile. Nu stiu de unde ai putea cumpara cartile in franceza direct iti pot da daca vrei doua site-uri frantuzesti, unul din ele trimite sigur cartile si in afara Frantei.

    http://www.fnac.com/livre.asp?SID=8cc4118e-77f4-e814-62fd-88562b59c3c4&UID=004C51EA7-FAD1-A3ED-7A08-2DE1306D7CB8&Origin=FnacAff&OrderInSession=0&TTL=011020111052

    http://www.livrenpoche.com/

    Primul e site-ul unui magazin f mare, al doilea e un fel de anticariat online

  4. @cartim cum ziceam nu am obiceiul sa laud pe degeaba dar si faptul ca la standul romanesc era ceva lume cat am stat acolo si ca se vindeau carti si asta e semn ca au facut treaba buna!

    @ana da si mie imi plac tot felul de targuri in general si in Paris se tot organizeaza tot felul de evenimente de genul asta, sa iti faci timp si sa te tot duci. Cred totusi ca cele mai impresionante de acolo raman asta al cartilor si cel al ciocolatei 🙂 Si la ala vreau sa ajung anul asta dar mai am de asteptat ca e pe undeva prin noiembrie

Lasă un răspuns

