Publicat în Paris

Siesta in metrou

Cand am ajuns in Paris ma intrebam cu mirare cum pot dormi oamenii in metrou si mai ales daca dorm cum pot ajunge la timp la destinatie. Era pentru mine imposibil de imaginat ca esti capabil sa te trezesti la timp ca sa te dai jos la statia la care trebuie sa ajungi. Plus ca ma gandeam ca oare nu iti fura nimeni lucrurirle? Cred ca in toti anii facultatii mi s-a intamplat o singira data ca intr-o dimineata, fiind foarte obosita sa atipesc in drum spre scoala. Si evident cand m-am trezit statia unde trebuia sa ma dau jos trecuse si nu am mai ajuns la cursuri la timp. Intamplarea respectiva mi-a confirmat la momentul respectiv neintelegerea despre lumea care doarme in metrou.

Numai ca de cateva luni pot sa zic ca ma numar si eu printre ei si am si tehnica, ma perfectionez. Distantele in orasul asta sunt destul de mari si eu fac o ora pana la munca. Cand incepi munca la 7 sau la 8 dimineata si ca trebuie sa pleci de acasa cu o ora inainte si ca te trezesti cu o ora si mai inainte sa pleci de acasa noptile tale de somn devin prea scurte si incerci sa recuperezi cum poti. Zis si facut.  Daca ma trezesc dimineata si imi zic ca nu am dormit destul si ca poate mai atipesc putin in metrou nu mai beau cafea acasa, beau doar cand ajung la servici, ca sa nu imi afecteze somnul de metrou. Cand ma urc in metrou, numar statiile pe care le am de mers pe o linie, pana la schimbare si stiu ca metroul face cam un minut si jumatate de la o statie la alta. Deci inmultesc minutul jumate cu numarul de statii si pun alarma la telefon sa sune peste aproximativ atatea minute (cu vreo 2 mai putin de fapt ca sa fiu sigura ca nu ratez stati). Daca adorm cand suna alarma ma trezesc, schimb linia de metrou sau ma dau jos. daca am de schimbat metrou, in urmatoarea linie repet operatiunea statiilor si minutelor si uite asa, mai ales dimineata cand merg la munca devreme mai imi fac rost de inca cel putin o jumatate de ora de somn. Si pana acum cred ca mi s-a intamplat o singura data sa trec peste statia unde trebuia sa cobor.

Citeam prin ziare ca tehnica asta cu dormitul in mijloacele de transport in comun e din ce in ce mai curenta, si japonezii, inventivi cum sunt s-au gandit si la o masca din aia pentru ochi ca sa ai si intuneric atunci cand dormi in metrou si in plus, pe partea din exterior sa poti sa iti pui numele statiei la care te dai jos, astfel incat vecinii din fata ta sa poata sa te trezeasca atunci cand ajungi la destinatie.

3 gânduri despre „Siesta in metrou

  1. Intr-adevar, interesanta ideea japonezilor. Insa cred ca ar merge la ei – noi mai avem pana la un asa simt civic si de solidaritate, de care dau ei dovada (mai ales in ultima perioada).

  2. Da si mie mi s-a parut interesant cum se organizeaza japonezii intre ei.
    Dar in afara de ei, nu cred ca e vorba numai de romani, mie si in Paris la inceput imi era frica sa adorm in ;etrou ma gandeam ca daca se ia cineva de mine sau daca imi fura geanta cand dorm…

Lasă un răspuns

