Publicat în Paris

Supermarket japonez

Nu am fost niciodata pasionata de cultura nipona, probabil daca nu ar fi fost Haruki Murakami mi-ar fi luat si mai mult timp pana sa citesc o carte scrisa de un scriitor japonez. Si chiar si asa, in afara de el, nu cred ca am citit altul. Si daca sushi nu ar fi la moda ca sa ii pot descoperi si sa imi dau seama ca imi plac, din nou, probabil ca as fi striut si mai putin despre mancarea japoneza decat ce stiu acum, nu ca as sti mare lucru.

In schimb, ce mi s-a parut tot timpul dragut si copilaresc este faptul ca la ei totul este foarte colorat, foarte incarcat, cu desene, cu animalute si apoi probabil din cauza scrisului care este diferit de al nostru si asta pare a fi un fel de desen de fapt si nu scris. Toate lucrurile japoneze sunt atat de incarcate incat uneori iti dau dureri de cap. 🙂 Am un coleg la munca japonez si l-am vazut mai tot timpul cu tot felul de chestii „tipice” daca le pot numi asa. Nu faptul ca le are si ca le foloseste m-a surprins, si eu voi ramane fidela pe viata la diverse „obiceiuri” romanesti. Ceea ce m-a surprins era ca le avea aici, atat de departe de Japoni, nu stiu sucuri, prajituri chestii de genul asta si ma intrebam cum face, daca i le trimite cineva sau asa ceva. Si acum vreo doua saptamani cred am aterizat in zona in care sunt multe restaurante japoneze si am r ealizat ca pe langa restaurante sunt si supermarketuri. Si intri in ele parca esti deja in Japonia, totul este direct importat de acolo, nu scrie mai pe nicaieri in franceza sau o alta limba inteligibila, daca nu cunosti produsele nu prea ai de unde sa stii ce cumperi. Mi s-a parut putin de necrezut, un fel de porta care te teleporteaza pentru cateva minute intr-o alta lumea!!!! Si pe de alta parte m-a facut si curioasa.  Am iesit de acolo cu o prajitura din fasole care avea culoarea verde si cu ideea in cap ca trebuie sa ma intorc sa mai incerc diverse alte lucruri de pe acolo chiar daca faimoasa prajitura nu mi-a placut.

PS – postul e scris aseara si programat pentru astazi…ironia sortii mi-am gasit sa scriu de Japonia fix in ziua cu tsunami si cutremurul…

4 gânduri despre „Supermarket japonez

  1. Nici eu habar n-aveam depre aceasta tara, dar e o civilizatie enorma.Am citi de curant Shogun si Jurnalul Perlei Orientului, si am aflat atatea ca nici nu am avut timp sa le asimilez.Cat de inapoiati eru occidentalii, ce idei , idei pe care noi si in ziua de azi le privim cu scepticism, cum sunt vazute femeile, despre casele lor, mancare, absolut orice am gasit in aceste carti.Am ramas pur si simplu perplexa.Am inceput sa ma razgandesc cu privire la viata mea anterioara pe care as fi preferat sa o traiesc in Franta, cred ca ar fi fost mult mult mai frumos in Japonia, ii considerau pe occidentali barbari, si cred ca aveau dreptate.Ar fi mult de povestit, va recomand cu caldura cartile…

  2. @ Margeluta las ca mai avem timp sa invatam despre Japonia 🙂 mai ales ca acum e super extra mediatizata ( desi pentru un motiv tragic)

    @ Coeur de pluie Jurnalul Perlei Orientului nu il stiu dar m-ai facut curioasa; fara sa am multe detalii despre cultura japoneza stiu ca este una speciala, unde traditiile sunt strict respectate si ca sunt excesiv de politicosi si de atentionati dar mergand mai departe nu stiu in ce masura m-as simti chiar atat de atrasa de cultura asta incata sa vreau sa traiesc acolo, cred ca tot Europa ma atrage mai tare 🙂 poate ca din cauza obisnuintei!

    @Ana si mie imi place Murakami mult de tot! Si sincer, imi zic ca ar trebui sa mai incerc si alti scriitori japonezi 🙂

Lasă un răspuns

