Publicat în Despre mine

Ora de ajuns acasa

Vineri seara am ajuns acasa pe undeva pe la 12 si ceva. In metrou, in fata mea stateau doua adolescente care tot radeau si trimiteau sms-uri la prietenii de care tocmai se despartisera. S-au dat jos din metrou la aceiasi statie cu mine si au luat-o in directii diferite. De cum s-au dat jos din metrou si s-au despartit au inceput sa grabeasca pasul si una si alta uitanduse putin panicate la ceas. Era trecut de 12 cu vreo 10 sau 15 minute si probabil amandoua au avut bilet de voie pana la 12 si deja se gandeau ce le vor spune parintilor acasa ca motiv pentru intarziere.

Intamplarea m-a facut sa ma gandesc la cum eram si eu in liceu cand aveam bilet de voie si ora de ajuns acasa si la cum, in functie de dispozitia alor mei ma chinuiam sa ajung acasa la ora stabilita sau imi laum marja de intarziere de vreo 20 de minute. Cred ca lucrurl care de multe ori ma enerva la parintii mei in adolescenta era ora mea de ajuns acasa, pentru ca trebuia sa vin acasa destul de devreme comparat cu prietenii mei sau cu fratele meu mai mare care nu avea ora de ajuns acasa ca el era baiat….. Cand era doar mama acasa ma chinuiam sa ajung fix la ora stabilita sa nu intarzii deloc dar de fiecare data ajungeam acasa si o auzeam „ai intarziat!!!!!” si cand ma uitam la ceasul de pe perete era si 2 minute. Cand era doar tata acasa, stiam ca e mai ok si ajungeam pe la si 10 si mai niciodata nu zicea nimic. Cand erau amandoi acasa niciodata nu stiam cum va fi. Initial am sperat ca atunci cand voi avea 18 ani se va termina cu „ora de ajuns acasa” dar nu a fost asa, s-a terminat doar cand am plecat la facultate. Si in primul an inca era oarecum funny cand ajungeam acasa. Ieseam in oras cu prietenii si pe la 11 jum cand mama mergea la culcare suna sa vada ce fac. Intreaba orientativ daca mai stau si cat iar eu nu raspundeam si in sinea mea stiam ca de fapt ar vrea sa imi zica sa vin acasa sau sa nu mai stau mult dar stia ca nu prea mai poate.

M-am intrebat tot timpul care erau discutiile cu parintii pentru cei care aveau dreptul sa stea in oras pana tarziu….si cum ii convingeau.

6 gânduri despre „Ora de ajuns acasa

  1. Mie nu mi s-a spus niciodata o ora la care sa fiu acasa, insa trebuia s-o zic eu, asa ca alegeam una rezonabila. Apropiindu-ma de 18 ani, m-am obisnuit sa spun „vin dupa 12”. Cand am intins coarda insa, si am ajuns dupa 4.30, brusc „dupa 12” s-a facut „dimineata” si n-a mai fost ok. 😀

  2. Nici eu nu aveam voie in oras pana tarziu. Si bineinteles ca fratele meu avea voie sa faca ce vrea „pentru ca e baiat” , asa mi-a zis tata! :)))

  3. Fata de parintii mei, eu am fost mai flexibila fata de fiul meu. In ceea ce-l privea nu aveam obsesia „orei de ajuns acasa”. Singura mea pretentie era sa-l stiu ca se urca intr-un taxi, oricat de tarziu ar fi venit.
    Duminica placuta!

  4. anca – cand eram in liceu ce te-as mai fi invidiat pentru „fara ora de ajuns acasa” acum ma distrez cu ai mei pe diverse amintiri; la un momentdat ma gandeam cu prietenul meu s ii facem o cerere speciala in scris lu mama cu nu mai stiu ce ocazie ca sa pot sta pana dimineata 🙂

    margeluta – asta cu „pentru ca el e baiat” ma facea sa fac crize de nervi :))))

    dama fara camelii – bine apoi daca ma gandesc la viitorii mei copii probabil si eu voi avea diversi pitici pe creier dar atunci asta ma deranja oarecum, mi se parea ca nu sunt absolut deloc flexibili pe subiectul asta si era oarecum ciudat ca in rest, pe orice alt subiect erau „cei mai de gasca parinti” si colegii mei ma invidiau oarecum pentru asta.

  5. Si pe mine ma enerveaza teribil diferentele intre copiii de sexe diferite si mereu imi ziceam cand eram mica: „Cand o sa am eu copii, nu o sa ma port cu ei asa cum faceti voi cu mine!”. Trebuie sa recunosc ca acum gandesc altfel, caci as muri de grija copiilor mei si aucm am reusit sa le inteleg comportamentul. Nu sa-l aprob in totatlitate, dar sa-l inteleg.

  6. eu si acum zic ca nu o sa fac diferente intre fata si baiat pentru copii mei, dar mama imi zice ca mai vorbim cand o sa ii am si o sa vad cum e 🙂
    deci asteptam si vedem!

Lasă un răspuns

