Publicat în Carti

La cellulite c’est comme la mafia, ça n’existe pas – Pulsatilla

Pulsatilla, pe numele ei Valeria di Napoli este o bloggarita italianca sigura pe ea, non-conformista si foarte carismatica. Munceste in publicitate si blogul ei a avut un succes nebun in Italia acum cativa ani cand a fost lansat. Dupa blog a urmat cartea de fata care se numeste in italiana „La ballate delle prune secche”. Cum au ajuns francezii de la prune uscate la mafie si la celulita asta habar nu am dar m-am oprit de mult din a intelege cum fac traducerile de carti sau filme. Cartea se pare ca a avut si ea un succes lafel de nebun ca si blogul, fiind vanduta in peste 100.000 de exemplare in Italia in 2006 cand a fost lansata. Apoi Pulsatilla, numele pe care domnisoara si l-a luat se pare ca e numele unei plante folosita in homeopatie impotriva exceselor de rautate. In mod normal nu sunt fan de astfel de carti dar am citit destul de multe pe aici despre cartea asta si in plus acum vre-un an cred am vazut-o pe autoare intr-o emisiune si in interviul respectiv era tare carismatica si m-a facut curioasa. In anticariatul in care imi place sa pierd timpul cand ma duc sa imi cumpar carti aveau saptamana trecuta si cartea asta si cum costa o nimica toata am zis ok, o cumpar.

Pulsatilla vorbeste in carte despre Italia si despre italieni, despre Foggia si Puglia – orasul si regiunea de unde vine in Italia, despre copilaria ei cu parinti divortati, despre cum a descoperit internetul si chat-ul, despre primele iubiri, despre adolescenta, primele complexe, primele cure de slabire, despre tot si despre nimic. Scrie cu sarcasm si umor si uneori chiar e nostima dar am citit ieri vreo 10 de pagini din cele 200 si putin si sincer nu cred ca voi avea curajul sa termin cartea. Nu ma asteptam la mare lucru de la carte dar ma asteptam sa aiba macar un fel de mesaj sau o continuitate sau macar sa fie nostima de la inceput pana la sfarsit dar….nu este asa. Din partea mea cartea are mare sanse sa primeasca titlul de cea mai proasta carte citita. Si ma gandeam, pe coperta din spate a cartii e mentionata o apreciere din La Republica, ziar care se pare ca a spus despre carte ca este  un fel de Bridget Jones dar in varianta mai inteligenta si mai transgresiva. Deci asta inseamna ca pentru Republica Pulsatilla este mai buna. Si eu in cazul asta ma intreb cat de proasta este cartea Bridget Jones??????

3 gânduri despre „La cellulite c’est comme la mafia, ça n’existe pas – Pulsatilla

  1. :))) M-a facut sa rad faza cu traducerea! Nici mie nu-mi plac cartile fara vreun subiect anume, care indruga verzi si uscate fara a spune de fapt nimic. Mi-am amintit de cartulia Loredanei Groza, un esec total.

  2. Cristina daca zici ca Bridget Jones este si dupa parerea ta cea mai proasta carte nu stiu ce sa zis…nu imi pot imagina cum poate fi o carte mai proasta decat asta de care vorbesc eu :))

    Margeluta – francezii sunt speciali la traduceri, uneori si filmele le traduc in asa fel incat te gandesti muuult so bine si tot nu gasesti nici o legatura intre una si alta. Am auzit si eu de minunatia de care a Loredanei….

Lasă un răspuns

