Publicat în Filme

Filme de Oscar

In fiecare an cand ies nominalizarile la Oscar zic ca filmele de care auzisem si pe care as fi vrut probabil sa le vad oricum, faptul ca sunt nominalizate le prioritizeaza si mai tare in lista cu ceea ce vreau sa vad. Si desi in fiecare an zis ca vreau sa vad nu stiu ce filme, pana la urma tot nu reusesc sa le vad pe toate. De exemplu The blind side, filmul cu care Sandra Bullok a luat oscarul de anul trecut vroiam sa il vad inca de cand am auzit de el si nici macar acum nu am reusit sa il vad.

Dar totusi din filmele care sunt nominalizate la oscar intr-o forma sau alta anul asta am vazut deja cateva.

Black Swan cred ca e unul din cele mai bune filme pe care le-am vazut in ultima perioada. Poate ca povestea nu e una extrem de iesita din comun, o dansatoare „confirmata” dar nu foarte sigura pe ea din punct de vedere emotional isi vede amenintat postul de prima balerina in Lacul Lebedelor de o noua dansatoare tanara, draguta si foarte carismatica. Natalie Portman este geniala in rolul principal dar nici Mila Kunis si Vincet Cassel nu sunt mai prejos.

In calitate de fac Clint Estwood nu aveam cum sa nu vad filmul asta, chiar daca nu ar fi fost nomonalizat la Oscar. Matt Damon pare sa fie noul actor preferat a lui Estwood iar Cecile de France mi-a placut dintotdeauna. Un baietel care isi pierde fratele geaman, o femeie de succes careia i se schimba viata dupa ce era cat pe ce sa moara si un barbat care poate comnunica cu mortii ajung sa se intalneasca desi locruiesc in tari diferite. Subiectul este ceva mai special dar Estwood reuseste sa atraga atentia si pe momente sa te lase cu gura cascata sau sa te intrebi de ce e viata atat de nedreapta. Uneori ma intreb ce e oare in sufletul omului asta si oare prin ce a trecut in viata ca sa poata puna in imagini atat de mine lucruri atat de dureroase…

Hors la loi sau Outside de law in varianta englezasca este inca un film care vorbeste despre Algeria si lupta ei de a deveni independenta de Franta dupa cel de-al doilea razboi mondial. Cel putin in Franta subiectul este discutat, comentat, ecranizat, povestit destul de des; Cat despre film, daca a dezamagit festivalul de la Cannes, de ce ar face impresie mai buna la Oscaruri?

In afara de faptul ca Jesse Eisenberg joaca extrem de bine un rol de mic monstrulet nu stiu ce as putea spune de bine despre filmul asta. Primul lucru pe care am vrut sa il fac dupa ce am vazut filmul a fost sa imi sterg contul de Facebook. E un fel de uoitati-va la filmul asta ca sa intelegeti pana unde pot sa mearga oamenii pentru bani sau pentru faima. E adevarat ca Mark Zuckerberg and company au spus ca lucrurile nu s-au intamplat chiar asa si ca filmul ramane film dar toata povestea m-a dezgustat.

Si aici lafel, Jeremy Renner joaca bine, dar in lest filmul a fost pentru mine prea lung, prea lent si cu o actiune destul de previzibila. O gasca de prieteni din copilarie cu multe afaceri necurate la activ se apuca sa jefuiasca o banca. Apoi unul din ei se gandeste sa iasa cu tipa care lucra la banca. Face in asa fel incat sa se cunoasca intamplator, incep sa iasa impreuna si evident se indragostesc unul de altul. Si apoi inevitabilul se produce…ea afla adevarul. Nu tocmai cea mai neasteptata sau palpitanta poveste. Cel putin nu pentru mine.

Si mai e Inception, dar despre asta am scris deja aici.

3 gânduri despre „Filme de Oscar

  1. Eu am vazut doar Inception si Black Swan. Mi-au placut. De cand tot zic ca vreau sa vad si Discursul regelui, dar n-am apucat pana acum. Mai e timp! :))))) Ai cont pe facebook? Cum te gasesc? 😉 😛

  2. Eu cred ca filmele care inca nu le-am vazut din cele nominalizate nici nu prea o sa apuc sa le vad pana weekendul a-viator cand e gala. deci o sa vad dupa, in fct de cine ce premii ea pe care o sa vreau in continuare sa le vad 🙂

    Si pe faceboo m-ai gasit deja 🙂

Lasă un răspuns

