Publicat în Despre mine, Paris

Ghiocei

Imi place iarna si frigul dar imi place si cand vine primavara. De fapt, cred ca mai mult decat venirea primaverii si incalzitul de afara imi place atmosfera care insoteste primavara. Si imi place tare mult florile de primavara, mai ales ghioceii si zambilele. Si cu ghioceii eram obisnuita de devreme ca avea bunica in gradina si culegeam de cum ieseau.

Primul an in care am ajuns in Franta in primavara tot ma uitam dupa ghiocei si nu intelegeam de ce nu gasesc. Apoi am inceput sa imi intreb prietenii unde as putea sa gasesc, stiam cum se zice la ghiocei de la lectiile de franceza din clasele 1-4 cand invatam cantecele. Mare mi-a fost mirarea sa ii vad uitandu-se crucisi la mine si neintelegand ce vreau de la ei. Initial am crezut ca stiu eu numele florilor gresit dar am verificat in dictionar si asa ca mine era. Deci am intrebat din nou dar mi s-a zica ca florile pe care le tot caut eu nu prea exista la francezi. Eu cel putin de cand sunt aici nu am vazut niciodata. De ce, asta nu stiu.

Cand m-am plans prima data unei prietene din Romania ca francezi nu au ghiocei si ca imi lipseste primavara cu ei in vaza ea s-a gandit sa imi faca surpriza si de martisor mi-a trimis 3 ghiocei presati pe care ii mai am si acum. Zilele trecute cand a ajuns mama la mine, care a fost primul lucru care l-a scos din poseta? 3 buchetele de ghiocei!!! Deci acum sunt tare mandra de mine ca am in bucatarie ghiocei.

3 gânduri despre „Ghiocei

  1. Primavara e anotimpul meu preferat, mai ales ca sunt nascuta pe 1 Martie, exact de Martisor. Asa ca nu-mi imaginez primavara fara martisoare si ghiocei. Am suferit tare cand am fost plecata din tara si nu le-am avut!

  2. @Coeurdeluie – da si cand apar la inceput de martie cu tot cu zambilele sunt tare frumosi dar si asa imi place, mai ales in conditiile in care aici nu ii am 🙂

    @Margeluta wow!!! 1 martie, deci nu mai e mult pana iti zicem la multi ani!!! Eu incerc sa imi aduc aici partea de Romania care imi lipseste 🙂 Anul trecut am avut martisoare din Romania si prietenul meu (care tot roman este) le-a dat colegelor martisoare! Romancele cred ca au fost mai incantate decat pentru orice martisor primit in tara iar celorlalte li s-a parut tare dragut gestul. Una din prietene, georgianca fiind i-am explicat ca il purtam in piept etc l-a purtat si ea si a zis ca il pastreaza sa ii poarte si anul asta, asa tare i-a placut ideea 🙂

Lasă un răspuns

