Publicat în Carti

Milenium, Stieg si cu mine

V-am zis deja ca mi-a placut Milenium destul de tare. Si daca mi-a placut Milenium abea astept sa citesc „Milenium, Stieg si cu mine”, cartea scrisa de concubina  autorului care a aparut saptamana asta.

Auzisem inca de cand Milenium a devenit senzatia anului in librarii de disputele intre familia autorului si concubina acestuia dar nu stiam prea multe detalii. Am aflat acum, odata cu articolele pe care le-am tot citit in presa cu ocazia lansarii cartii. Eva Gabrielsson si Stieg Larsson s-au cunoscut la facultate si de atunci au ramas impreuna pana la moartea lui Larsson. Concubinajul care in Franta ofera aproximativ aceleasi depturi cuplului ca si in cazul casatoriei nu este privit lafel si in Suedia. Si desi Eva si-a impartit mai bine de jumatate de viata cu Larsson, pentru simplu fapt cu nu au fost casatoriti nu are dreptul nici la averea generata de Milenium si nici la drepturile de autor. Se pare ca, desi nu ii place atitudinea familiei nu banii o intereseaza pe Eva si felul in care a fost mediatizata cartea pentru ca, spune ea, nu este ceea ce Larsson si-ar fi dorit. Dupa spusele concubinei sale, Larsson si-a pus in carte propriile idei despre libertatea presei si informatiile mediatizate, despre lupta impotriva extremei drepte, idei la care a tinut si pentru care s-a luptat intreaga viata. Si ma gandeam eu…ideile astea ies in evidenta in carte dar e adevarat ca atunci cand vine vorba despre mediatizarea cartii nu a stat nimeni in spatele lor sa le poata explica si eventual sa le dea mai multa importanta.

Prin cartea pe care a scris-o, Eva Gabrielsson incearca sa arate cine a fost Stieg Larsson de fapt, dincolo de un autor de succes. Si se pare ca si informatia referitoare la existenta unui manuscris al volumului 4 este adevarata si Eva este cea care are manuscrisul. Poate ca daca il va publica cu el va reusi sa arate ceea ce Stieg Larsson a vrut sa arate cu toata opera Milenium.

3 gânduri despre „Milenium, Stieg si cu mine

  1. Sincer si pe mine prezentarea cartii m-a facut tare curioasa. Si ma astept oarecum sa fie lafel de buna ca si Millenium 🙂 daca nu va fi asa sa vezi tu ce dezamagire pe caul meu 🙂

    Goddess si eu am vazut si filmele si mi-au parut destul de bine facute, dar tot cartile mi-au placut mai mult deci recomand 🙂

Lasă un răspuns

