Publicat în Carti

Carti

Inainte, cand prietenii imi ziceau ca citesc mai multe carti in acelas timp nu prea ii intelegeam. Pentru mine era cam complicat sa amestec mai multe carti si povestile lor in acelas timp. totul trebuia sa fie in ordine, incep o carte, trebuie sa o termin. Indiferent ca e lunga sau scurta, ca imi place sau ca ma plictiseste, ca e usoara sau ca e ceva mai complicata si deci necesita mai multa atentie din partea mea. Si asta este in continuare felul in care gandesc, o carte odata. E cel mai simplu pentru mine. Si de multe ori ma si motiveaza sa citesc mai mult pentru ca daca doar ce am inceput o carte si aud de bine despre o alta vreau sa o citesc si pe aia cat de repede posibil. Si ca sa pot sa ma apuc de ea trebuie evident sa o termin pe cea care tocmai am inceput-o.

Si saptamana asta m-am surprins eu pe mine pentru ca nu stiu exact ce si cum s-a intamplat dar mi-am dat seama ca citesc cam 3 sau 4 carti in acelas timp.

Doctor Faustus – Thomas Mann (vreau de mult sa citesc cartea dar cum e destul de mare nu e foarte practic sa o iau in geanta si sa o car dupa mine la munca sau unde mai merg si sa citesc in transporturi deci am tot amanat-o; pana la urma m-a apucat de ea dar uneori o las acasa tocmai pentru ca e mare iar acum, cum e una din cartile interesante dar care necesita destul de multa atentie am zis ca as schimba putin pentru ceva putin mai usor)

Un roman francez – Frederic Beigbeder (da, stiu, am zis ca nu imi place beigbeder si ca dupa incercarile esuate cu 99 de franci si Iarta-ma Ajuta-ma nu mai imi trebuie vreo carte de a lui. Pe asta am primit-o cadou si am zis ca daca tot o am hai sa o si incerc si pana acum e mai ok decat celelalte doua. Am inceput-o ca era mai simplu de transportat decat cealalta si mult mai usoara in poseta)

Sonata Kreutzer – Lev Tolstoi (cartea asta a luat-o prietenul meu de la o prietena ca vroia sa o citeasca si cum tot e prin casa, ba pe birou, ba pe masa evident ca nu am rezistat tentatiei si am deschis-o si eu si acum o cam citim cu randul cand o prind eu citesc ce apuc din ea, cand o prinde el citeste el si tot asa, deci risca sa dureze ceva timp pana o termin)

Si parca astea 3 carti nu ar ar fi suficiente…de vreo 2 zile mai imi fac cu ochiul inca doua carti pe aici prin casa si nu stiu daca rezeist fara sa ma apuc de ele – Les bienveillantes de Jonathan Littell si Arborele de fum de Denis Johnson.

 

3 gânduri despre „Carti

  1. Si eu sufar de „boala asta”… Cu cititul mai multor carti odata. Problema mea e ca nu prea am timp de citit si vreau sa citesc multe, foarte multe carti. Dar asta nu e neaparat o rezolvare. Oricum, spor la lecturat. Si te asteptam cu recomandari! 😀

  2. Asa cum ziceam, de obicei nu prea imi iese nici mie dar acum m-am trezit cu ele mai multe incepute fara sa imi dau seama cum s-a intamplat 🙂

    Marina si eu sunt la fel cu listele de lectura interminabile pe care nu gasesc timp sa le citesc pe toate. Daca cititul a mai multe carti in acelas timp ar accelera si cititul in sine cred ca as fi tare fericita 🙂

Lasă un răspuns

