Publicat în Uncategorized

Sarmale

Acasa sarmalele nu le mancam foarte des. Nu stiu de ce, era oarecum un obicei de a face sarmale la anumite ocazii, sarbatori, aniversari. Nu au facut parte pentru mine niciodata din chestionarul „De ce iti e pofta sa mananci? Ce sa iti fac de mancare pentru maine?” si eu sa raspund „Sarmale”. Si mancate de cateva ori pe an isi pastrau cred eu bunatatea sarmalelor, ca probabil daca le-as fi mancat ceva mai des m-as fi saturat repede de ele si nu mi-ar mai fi trebuit in veci.

Apoi ce mai imi place legat de sarmale e „traditia” daca o pot numi asa de acasa: Mami (adica bunica mea) este cea care face sarmalele pentru toata familia. Si apoi fiecare mergem si le recupera de la ea. Mama cred ca nu a incercat niciodata in toata viata ei sa faca sarmale. Poate si din cauza asta in mintea mea era un mit legat de sarmale. Numai Mami stia sa le faca si numai ale ei erau cela mai bune. Si credeam eu ca este foarte complict sa le faci si ca pe langa faptul ca este complicat iti mai ia si o zi intreaga ca dureaza mult, si trebuie sa ai timp si rabdare. Ca trebuie sa pregatesti umplutura apoi tre sa le pui in foile de varza (rar de vita) si apoi trebuie sa le pazesti si sa le dadacesti pana se fierb.

Si…tadadadam…ieri am facut sarmale!!! Tata, care e sef de santier cu renovatul apartamentului este si mare bucatar. Si ne-a adus varza murata (aici nu prea ai de pe unde sa o iei). Ieri ne-am apucat deci amandoi de facut sarmale. E adevarat ca in mare parte am fost asistentul bucatarului si ca in afara de impachetat si pazit apoi la fiert nu am facut mare lucru dar am pus mana la facut sarmale. Si am reteta acum! Nu stiu in ce masura o sa ma apuc eu de una singura pe aici sa fac sarmale prea curand, dar oricum, daca va fi nevoie, ma pot lauda ca stiu sa fac si ca am si facut odata!

2 gânduri despre „Sarmale

  1. Arata bine sarmalele! Si par delicioase! Mi-aduc aminte ca in Franta luam varza murata de la niste turci care aveau un magazin in apropierea casei. Gaseam la ei si zacusca la borcan si salata de vinete…;)

  2. Zacusca cred ca nu mi-a trebuit niciodata sa merg sa cumpar ca ii cer lu mama de fiecare data cand vin ei pe aici sau cand merg eu acasa 🙂
    Varza da, si eu o mai iau de la polonezi aici
    Cat despre sarmalele „mele” am sunat-o pe bunica cand le faceam ca sa ii zic si sa ma laud si ea mi-a zis sa o sun inapoi si dupa ce sunt gata sa ii zic cum au iesit. Si atunci am uitat, am sunat abea a doua zi si ea mi-a zis „eu am asteptat sa suni aseara si cand am vazut ca nu ai sunat am crezut ca nu au iesit bune si ti-a fost rusine sa suni” hahaha

Lasă un răspuns

