Publicat în Deprin lume adunate

Ne petrecem viata asteptand

Poate ca uneori imi pun intrebari idioate si imi aglomerez mintea cu nimicuri, dar zilele astea am avut nevoie de doua zile libere in timpul saptamanii, ba chiar doua zile si jumatate pentru a putea face diverse lucruri administrative legate de mutatul in noul apartament. Si dupa parerea mea nu ar fi trebuit sa imi ia asa de mult ca nu erau nu stiu cat. Asa mi-am dat seama ce de fapt mai bine de jumatate din timpul pierdut a fost pierdut asteptamnd. In fiecare zi pierdem o gramada de timp asteptand, asteptand in statia de metro sau de autobuz pentru a merge la munca sau oriunde altundeva, asteptand la semafor sau in trafic cand suntem cu masina, asteptand trenul in gara, asteptand avionul in aeroport, asteptand pe la diverse cozi, asteptand sa raspunda cineva la telefon, asteptand acasa sa vina tehnicianul sa vada ce problema ai cu telefonul, cu curentul sau cu caldura si asa mai departe.

Si plecand de la intamplarile mele m-am apucat sa caut niste statistici sa vad cat de mult timp poate pierde o persoana asteptand pentru ca tre sa fie destul de important ca durata daca eu am reusit sa aduc peste 10 ore in doua zile jumate. Si am dat peste cateva exemple interesante

  • pierdem intre 6 luni si 2 ani de zile asteptand la diverse cozi
  • pierdem aproximativ 27 de zile asteptand in gari sau statii de autobuz/metro
  • in schimb, un om de afaceri care trebuie sa calatoreasca din cauza jobului pierde 2-3 ore pe saptamana asteptand in aeroport sa ia un avion
  • asteptam 8 ore la semafor
  • zilnic pierdem intre 45 si 62 de minute asteptand cate ceva
  • asteptam in jur de 20 de saptamani (deci aproape jumatate de an) la telefon, sa ne raspunda cineva intr-un call center
  • asteptam zilnic 9 minute in fata calculatorului ca diverse aplicatii sau pagini pe care vrem sa le consultam sau folosim sa se incarce sau sa se deschida

Daca la toata asteptarea asta interminabila parca mai adaugam ca pierdem 26 de ani din viata dormind si ca in medie o persoana se uita cam 11 ani din viata la televizor mie chiar imi vine sa ma intreb cand mai avem timp sa facem si lucruri interesante si constructive…

 

7 gânduri despre „Ne petrecem viata asteptand

  1. am si eu o postare din asta. Indignata de timpul mort care-l am in fiecare zi. Fiindca vreo 60% din populatie sunt iresponsabile, nu-si respecta nici cuvantul si nici programul. Eu sunt omul, care nu-i place sa intarzie, cu atat mai mult sa astept pe cineva care intarzie si ma apuca toti dracii.
    Dar asta e… suntem in societate si incercam sa zambim si mergem mai departe :).

  2. La postarea ta merge perfect Decalogul asteptarii al lui Paler. Cu siguranta pierdem prea mult timp din viata asteptand diverse chestii…

  3. Viorica – din pacate fac parte din oamenii aia care nu sunt capabili sa ajunga mai niciodata la timp, pe cuvantul meu canu imi place dar nu imi iese sa ajung cand trebuie, mereu se intampla cate ceva in ultimul moment care sa imi intarziere plecarea 🙂
    Dar apoi cu oamenii care nu se tin pe cuvant si cu nimicurile multora da si eu ma enervez cu ele, si ma chinui sa trec peste de dragul csocietatii dar daca crima ar fi permisa……:)

    Margeluta – da, chiar ca merge Paler, nu m-am gandit la asta 🙂

    Bianca – nicceeeee, primul comentariu venit de pe Bialor. ro hahaha
    Cand mai traim? dupa ce asteptam si dupa ce ne saturam de dormit si de uitat la televizor….

  4. Cand as mai avea timp sa citesc, daca n-as merge cu autobuzul aproximativ 2 ore pe zi, asteptand sa ajung la scoala sau acasa?
    Cand as avea timp sa citesc, daca n-as astepta cam 20 de minute autobuzul in statie, inainte sa ajunga?
    Acum poate nu-mi dau seama de asta prea bine si mi se pare timp pierdut, dar cand o sa ma gandesc doar si doar la a merge la serviciu, la a-mi duce copiii la scoala, sau cand voi lua carnetul si voi avea masina si va trebui sa conduc…atunci o sa-mi dau seama ca pana si momentele anoste de asteptare erau, de fapt, mici comori ale vietii cosmopolite, de dinainte de a avea obligatii. 🙂

    In alte cuvinte, depinde ce faci cu asteptarea. 🙂

  5. Cred ca nu as avea rabdarea necesara sa astept ca ceva sau cineva sa imi schimbe viata 🙂 Partea buna in a fi repezita e ca iau eu masurile necesare in a schimba ce e de schimbat 🙂

    Cristina da, sunt total de acord cu tine, este exact ceea ce fac eu citesc ziare si carti, ma bate gandul sa imi iau ceva telefon mai performant sa ma pun la zi si cu reialele la care ma uit tot in metrou si autobuz eventual, deci incerc sa imi organizez timpul util. Numai ca devine frustrant cand ai alte lucruri de facut si nu prea ai timp de ele tocmai pentru ca pierzi mult timp pe la cozi, prin misloacele de transport in comun si asa mai departe 🙂

Lasă un răspuns

