Publicat în Despre mine

Administratia franceza

Daca tot m-am mutat trebuie sa ma intorc in vizite la prietenii mei functionarii publici pentru tot felul de formalitati de genul schimbari de adrese, date pentru asigurarea medicala si asa mai departe. Si stati fara grija, daca injurati functionarii din romania, sio cozile si tantiile de la ghiseu care in loc sa raspunda la intrebarile voastre stau la telefon cu prietenele in timp ce isi fac unghiile, si aici e lafel. Trebuie sa iti iei doua zile libere, sa te inarmezi cu multa rabdare si sa pleci cu tot dosarul de acte dupa tine ca nu se stie niciodata ce iti cer in plus fata de documentele care sunt pe lista.

Cred ca experienta cea mai comica este totusi cea din octombrie cand imi asteptam autorizatia de munca. Ma duc la oficiul fortei de munca straine si le zic ca astept de vreo 3 saptamani. Se uita nenea in calculator si imi zice ca el nu gaseste nimic. Norocul meu, am hartia cu stampila si data pe ea pe care scrie ca dosarul meu era complet si ca l-au primit. Ma trimite undeva „in spate, la birouri” sa il vad pe nenea care se ocupa de dosarul meu. Ma duc, nu am noroc, nenea avea zi libera in ziua respectiva. Colega lui zice stai sa ma uit totusi daca tot ai venit. Se uita la el in calculator si imi zice e ok, e semnata autorizatia stai sa o caut. A intors biroul cu fundul in sus si nu a gasit-o. Imi zice sa ma intorc a doua zi, ca sa vorbesc direct cu el. Ok. Ajung acasa si ce gasesc? Scrisoare ca mi-au refuzat autorizatia de munca, trimisa prin posta. Nu pricep nimic, dar cum tanti mi-a zis cae ok si sa ma intorc a doua zi dimineata, ma duc totusi. Ma duc a doua zi, direct la biroul lu nenea care lipsea ziua dinainte. Si surpriza, ii zisese colega ca il cautasem si ca vin si avea autorizatia mea de munca pregatita. Si intreb „pai si hartia care am primit-o acasa?” aaaa, pai din greseala. Nu l-am mai intrebat cum era daca nu ma deplasam si primeam doar refuzul prin posta ca eram deja destul de enervata.

Ieri am fost sa le cer sa schimbe niste informatii si acoperirea la asigurarea de sanatate, ca si aici e in functie de angajator si in functie de departamentul in care locuiesti. Dupa ce astept ca o tantie sa ma intrebe ce vreau si sa ii raspuns, ma pune sa astept din noua la o a doua coada. In total cred ca am stat vreo ora si ceva sa astept. Ajung pana la urma la un nene la birou, ii zic ce vreau, ii dau hartiile de care era nevoie (evident ca m-am uitat pe internet inainte sa vad tot ce imi trebuie) el imi zice ca nu e suficient, vrea si contractul de munca. Intreb de ce, avand in vedere ca am o declaratie de la angajator plus fluturasii de salariu. Imi zice ca lui ii trebuie. Ok, ii zic ma duc sa il iau si revin ziua urmatoare (ca evident, inchid la 4). Astazi ma duc din noua. Stau din nou la prima coada degeaba, apoi la a doua coada. Dau de o tanti azi. Ii intind hartiile, plus ii zic ca am si contractul de munca. La care ea „A! dar contractul nu ne trebuie, fluturasii de salariu sunt suficienti”.

Tot astazi, la altii, cu schimbatul adresei si departamentului. Ajung cu toate hartiile si le zic cand le dau ca mai demult am stat in alta zona. Ma intreaba daca am cerut sa se transfere dosarul de acolo la centrul care se ocupa aici, unde am noua adresa. Ii zic ca nu, ca imi imaginam ca ei fac asta. Nu, ma anunta ca trebuie sa sun eu sa dau adresa noua si sa cer transferul. OK, imi da si numarul. Numarul de telefon este cu 0800, tarif special, evident. ASta este, imi trebuie, deci sun. Dupa ce ma pune sa apas pe * apoi pe # apoi sa bag nu stiu ce cod si apoi ma lasa sa astept cateva minute bune, imi raspunde cineva. Ii zic care imi e problema ca m-am mutat si ca vreau sa imi trimita dosarul la centrul de la noua adresa. Care este raspusnsul? „A, dar nu se poate prin telefon, trebuie sa ne adresati o cerere scrisa.”

Lasă un răspuns

