Publicat în Uncategorized

Goana dupa cadouri

Sunt persoane care petrec o gramada de timp cautand cadouri, facand planuri cu muuult timp inainte de Craciun ca sa nu ramana la cumparaturi pe ultima suta de metri, sunt persoane care in jumatate de ora au terminat cu cadourile pentru toata familia si sunt persoane care si cu 5 minute inainte de „dead – line” inca nu au cumparat sau gasit toate cadourile.

Eu sincer nu prea stiu in ce categorie intru cred ca depinde de cadou, de ocazie, de persoana. In schimb un singur lucru este sigur, detest ineuneala si forfota din magazine in perioada asta. Trebuie sa faci slalom prin magazine ca sa treci pe langa oameni, unii nu sunt atenti si se lovesc de tine, tre sa ai rabdare de fier ca sa stai la coada de zeci de persoane uneori ca sa platesti. Toata amestecatura asta este pentru mine mai mult o pierdere de timp decat placerea de a cumpara cadouri celor dragi mie.

Si se pare ca nu doar eu gandesc asa. Dovada este numarul din ce in ce mai crescut de oameni care isi fac cumparaturile pe internet. In Franta vanzarile pe internet au crescut cu 28% fata de anul trecut si in 2009 francezii au reusit sa cheltuiasca 5 miliarde de euro pe cadourile de Craciun cumparate online. Parerea mea este ca e foarte practic sa iti faci cumparatuile pe internet, eviti aglomeratia, eviti coada la casa, uneori gasesti preturi foarte  bune, nu stai sa te chinui sa cari cumparaturile acasa, ti le livreaza ei direct. Numai lucruri bune, nu?

Marile magazine, cele carora le laudam vitrinele de Craciun acum vreo saptamana si ceva, au gasit si ele cateva metoda pentru a-si satisface clientii carora nu le place inchesuiala. La Galeriile La Fayette iti lasi lista de cumparaturi si te intorci peste cateva ore sa iti iei lucrurile si sa platesti. Un alt magazin de electronice, electrocasnice, carti, muzica, etc organizeaza vanzati private in perioada sarbatorilor la care doar clientii foarte fideli au acces (cei care au un fel de card de fidelitate GOLD).

Voi ati terminat cu cadourile de Craciun?

6 gânduri despre „Goana dupa cadouri

  1. cred că sunt cea mai fericită. eu am cadourile deja cumpărate de la începutul lui noiembrie. eu le cumpăr din timpul anului, pe cele mai multe şi termin cu achizitionarea prin noiembrie. aşa că nu mă duc prin magazine când se înghesuie lumea.

  2. Anul acesta am mai redus numarul cadourilor, din lipsa de bani, si mai ales de timp. Daca in anii trecuti aveam o lista serioasa de persoane carora vroiam sa le cumpar cadou, si pentru fiecare in parte petreceam timp serios sa ii gasesc cadoul ideal, anul acesta, am redus lista 3-4 persoane, iar celorlalti le voi oferi doar ceva micut si semnificativ pentru Craciun (ex obiecte decorative, lumanari tematice). Deci da, am terminat cumparaturile 🙂 Si sunt chiar incantata, am reusit astfel sa acord atentie acelor persoane cu adevarat importante si le-am ales cel mai bun cadou la momentul acesta 🙂
    Da… inghesuiala specifica perioadei ma demoralizeaza complet, simt ca devin extrem de tensionata. Alaltaieri am fost sa cumpar o carte pentru un verisor mai micut, a carui zi de nastere coincide cu sarbatorile. Am fost in mall, la super’market. Am stat la coada pana mi s-a acrit!! Toti aveau carucioarele plineeeee…..
    Ar fi frumos sa implementeze astfel de metode, precum cele mentionate de tine, cat mai multe magazine, in perioada asta. Caci e ca in jungla 🙂

  3. eu sunt incapabila sa cumpar cadouri de Craciun in timpul anului, nu stiu, nu merge 🙂 probabil trebuie sa fiu in toiul sarbatorilor si sa simt spiritul Craciunului 🙂 dar cred ca tare bine ar fi pentru organizarea timpului meu daca le-as cumpara dinainte

    Cat despre super marketuri azi a trebui sa mergem sa mai cumparam ce ne mai trebuia, am mers dupa ce am iesit de la munca si sincer a fost groaznic!!!!! totul fullll!!!!!!!!! cozi peste cozi si raioane goale!!!! rafturi intregi fara nimic pe ele, de parca trecusera termitele pe acolo; iar prin super market murrrrdar de nu se putea, cu tot felul de produse cazute pe jos si calcate in picioare…..

  4. Imi place sa merg dupa cadouri, imi place chiar si haosul dar unul organizat, aglomeratia si atmosfera dinainte de sarbatori e tot farmecul acestora !
    In mare parte am terminat, dar maine voi face micile completari si retusuri 8-|.

  5. da, e totusi o diferenta intre aglomeratia ok si zilele fix dinainre cand nu mai intelegi nimic in magazine si e mai degraba inghesuiala si imbulzeala… 🙂

Lasă un răspuns

