Publicat în Filme

Eroii copilariei

Vazusem postul asta ca leapsa circuland pe diverse bloguri si mi-a placut, m-a facut sa ma gandcesc la ce frumos era cand eram copil si la cat de inebunita eram dupa desene animate. Am ramas cu gandul la el si cum sunt in dispozitie mai de copii si cadouri si iarna si mosul care tre sa vina in cateva zile m-am gansit sa scriu despre asta.

Cred ca nu aveam preferinte prea complicate in materie de desene animate, imi placea mai tot ce prindeam in afara de alea cu roboti si monstri ucigatori. Nu am fost mare amatoare de SF-uri niciodata. In rest, orice e ok. Cat despre desenele despre care scriu astazi sunt pur si simplu primele care imi vin in mainte cand ma intorc in timp cu 10-15-20 de ani (wow, cum suna!!!)

 

Va mai aduceti aminte de Cartea Cartilor? Eu trebuie sa recunosc ca desi imi aduceam aminte perfect de desenele animate, nu mai imi aduceam aminte de titlul lor si a trebuit sa caut putin pe internet ca sa gasesc. Desene animate educative nu toate prostiile cu roboti si batai la ce se uite copii in ziua de azi (cum ar fi zis bunicamea). Ne invatau lucruri bune, cu  povestioare din Biblie si intoarceri in timp, si robotelul Memo care stia tot felul de detalii despre detoate. (sincer, din cauza acestui desen animat am un prieten care a fost poreclit Memo si asa a ramas si in ziua de astazi desi are vreo 30 de ani si de putin timp este si tatic). Desenele atunci mi-au placut si imi aduc aminte cum ne aduman cu oti daca eram pe afara la joaca ca sa ne uitam. Acum uneori stau si ma gandesc si ma minunez de cat de multa religie puteam sa bag in mine… Subiect discutabil, evident.

 

 

Cred ca Frumoasa si Bestia a fost prima mea poveste de dragoste in materie de desene animate. Toate nebuniile de la Disney etc inca nu prea se gaseau in Romania si nu stiu cum si de unde ai mei sau frati-miu au reusit sa imi cumpere caseta video cu filmul. Oricum am fost in al noua-lea cer si ma uitam la ea in bucla. Imi placea tare mult de Canuta, si Ceasul si Lumanarea mma cam enerveau din cand in cand, nu intelegeam de ce trebuie sa fie rautaciosi. Cat despre biblioteca unde mergea Belle sa ia carti sa citeasca cred ca va ramane pe veci gravata in memoria mea 🙂 Cred ca am descoperit Disney prin desenele asta animat si poate asta e si motivul pentru care in continuare mi se pare unul dintre cele mai reusite desene. Cred ca m-as uita cu drag din nou la el, de la cap la coada si proabil tot cu sufletul la gura.

 

 

Ma intrebam daca a fost mai mare nebunie cu Candy sau cu Sailor Moon. Nu stiu, poate ca a fost Sailor Moon. Si la ala ma uitam dar nu eram lafel de incantata ca si cu Candy. Si in plus cred ca a aparut mai intai Candy deci e posibil sa fi avut mai mare priza la public pentru simplul motiv ca a fost primul. Nu stiu daca baietii se uitau si ei la desenele astea ca erau asa mai de fete dar mie mi-a placut. Ma intreb daca l-am vazut la TVR sau pe posturile italiene, dar poate pe amandoua, in acelas timp acum, cand aud genericul in franceza si asa imi suna cunoscut deci chiar ma intre de ce sunt atat de amestecate amintirile despre Candy. Mi-am amintit de desenele astea acum vreo 4 ani si m-am uitat la ele din nou pe internet, a vazut toate cele 130 de episoade. Unele mi s-au parut plictisitoare dar oricum, per total cred ca sunt amintiri frumoase daca am avut rabdare sa ma uit pana la capat.

 

 

Mila è Shiro cred ca au fost primele mele lectii de italiana 🙂 Erau deja foarte la moda in Romania posturile italienesti si daca nu te uitai la Mila è Shiro nu erai in gasca cu noi in spatele blocului. Imi aduc aminte cum ne povesteam intamplarile, uneori de dadeam cu presupusu despre ce a zis sau a vrut sa zica unul din personaje plus ca apoi mai era si melodia care ne placea si ne apucam sa o cantam. Si evident ca apoi cu melodia ieseau certuri ca tu ai zis nu stiu cum dar de fapt zice altfel si asculta-ma pe mine ca e asa cum zic eu nu cum zici tu. Cred ca daca cineva s-ar fi uitat la noi ar fi fost tare amuzat. Oricum desi nu sunt mare fan al desenelor animate japoneze si si acum ma tot intreb cum pot copii sa bage in ei atata manga astea cu voleiul si povestea de iubire dintre cele doua personaje a reusit sa ma atraga si sa ma scoata din pijamale destul de devreme dimineata ca sa vad ce se intampla. Mai tarziu cand am facut si volei vre-un an jumate eram si mai incantate. Bine, nu ca as fi fost eu cine stie ce jucator bun, nici nu m-am tinut de volei decat vre-un an si ceva dar oricum, aveam ceva in comun cu Mila si cu Shiro.

 

 

Cred ca unul dintre lucrurile care m-a atras la Nils Holgersson este ca la inceput imi era aproape imposibil sa ii pronunt numele. Si apoi cred ca este primul caz in care am stiut ca desenele este facut dupa o carte si dupa ce am inceput sa vad desenele animate m-am apucat sa citesc si cartea si am inteles conceptul. Apoi sa calatoresti pe o gasca si sa te plimi prin tot felul de locuri mi se parea inca de pe atunci foarteinteresant. Stiu ca la un moment dat imi puneam intrebari despre Nils, de cum calatoreste el singur si daca oare parintii lui nu zic nimic, si il lasa asa, sau daca lui nu ii e frica sa fie asa singur tot timpul. Imi aduc aminte destul de vag intamplarile din desene si cred ca mi-ar placea sa revad cateva episoade asa cat sa ili reimprospatez memoria.

4 gânduri despre „Eroii copilariei

  1. Asa cum scriam cu Cartea Cartilor a trebuit sa caut si eu putin, dar apoi, chiar daca nu imi mai aduc aminte numele personajelor in afara de Memo, imi aduc aminte de intamplari si de episoade destul de bine. Chiar leapsa asta m-a facut sa vreau sa imi fac rost de timp sa caut pe net desenele astea si sa ma mai uit macar pe sarite la ele sa mi le amintesc mai bine;

Lasă un răspuns

