Publicat în Paris

Craciunul in vitrine

Pot sa zic ca sunt un fan destul de mare al Craciunului. Imi plac ornamentele, imi plac luminitele, imi place bradul impodobit, imi plac fetele fericite ale copiilor cand nu mai stiu unde sa se uite de atetea jucarii si par fascinati. Acasa impodobeam bradul in ajun, apoi venea mosul si punea cadourile sub brad. Evident curiozitatea era mare si de cum ajungeau cadourile trebuiau desfacute dar apoi ca sa arate frumos in continoare si atmosfera de Craciun sa se continue pana la sfarsitul lui decembrie eram capabila sa oblig pe toata lumea sa puna cadourile inapoi sub brad si sa le lase acolo pana cand bradul e despodobit!

Ceea ce nu imi place lafel de mult e toata comercializarea Craciunului, lafel ca si a celorlalte sarbatori. de ce trebuie sa impodobeasca strazile si magazinele cu ornamente de Craciun inca de la inceputul lui noiembrie? Adica daca privesc din punctul de vedere al unui comerciant da, e normal, isi urmareste doar obtinerea profitului si probabil cu cat e pregatit mai din timp cu atat are sanse mai mari sa scoata profit mai mare dar parca din cauza asta putin din farmecul sarbatorilor se pierde.

Chiar si in conditiile astea, lucrul care imi place tare mult in Paris in perioada Craciunului sunt vitrinele marilor magazine. Imi aduc aminte si acum primul an cand am descoperit vitrinele. Auzisem ca fac decoratii speciale, ca totul este frumos si ca vitrinele iti iau ochii dar nu ma asteptam la vitrine animatem pline de ursuleti si alte animale de plus care se plimba, care canta, care il ajuta pe mos Craciun sa care si sa pregateasca cadurile. Eu am ramas cu ochii cascati, da pai copilasii care venisera cu parintii sa admire toate minunatiile alea. Anul asta inca nu am ajuns sa vad vitrinele, le-am vazut doar intr-o seara in treacat din masina. Tema vitrinelor e diferita in fiecare an si anul asta cele de la galeriliile La Fayette sunt facute in jurul comediilor muzicale. Papusele care seamana cu personajele din Mama Mia, Hairspray sau Soldatelul Roz si care danseaza pe acolo trebuie sa fie destul de nostime.

Auzisem un reportaj la televizor in care ziceau ca vitrinele de Craciun ale marilor magazine sunt gandite cu mai bine de un an inainte si ca reusesc sa atraga un numar enorm de vizitatori. Directoarea de la galeriile La Fayette zicea ca in mod normal magazinul are in jur de 250.000 de vizitatori pe zi si ca in perioada Craciunului numarul e mai mult decat dublu. Asa cum ziceam in cazum marilor magazine toata lumea e multumita, vizitatorii isi incanta ochii, uneori isi golesc si buzunarele iar comerciantii vad dubandu-se numarul vizitatorilor si probabil si al cumparatorilor.

filmuletul este lung dar dupa parerea mea merita vazut!

6 gânduri despre „Craciunul in vitrine

  1. Este al ptuleaarticol despre Paris peste care dau azi la cei care se afla la mine in blogroll 😛
    Sunt foarte frumoase vitrinele, chiar ca induc spiritul Craciunului :p am vazut ca si bufnitele sunt prezente probabil datorita recentelor desene animate, iar ursuletii cu aparatele foto sunt extrem de haiosi 😛 m-au nimerit pe mine ca ar trebui sa imi schimba camera foto 😛

    Eu cred ca as pierde foarte mult timp cascand gura la vitrine si la tot ce misca pe acolo, imi place perioada aceasta a anului 😛

  2. Da adevarul este ca orasul este frumos si fara toate ghirlandele de sarbatori deci acum cu atat mai mult 🙂

    Cartim trebuiesa recunosc ca da, scriu cam mult si cam des de Paris inultima perioada, dar o sa vina si un post cu Christmas Markt la Berlin curand 🙂
    Si si eu sunt ca uncopil mic stau si ma uuuuuit la vitrinele de Craciun

Lasă un răspuns

