Publicat în Despre mine

Pot sa traiesc fara telefon

Din pacate pentru mine fac parte din acele persoane care sunt capabile sa stea ore intregi la telefon. De ce zic din pacate? Pentru ca imi dau seama ca intr-o anumita masura este o pierdere de timp! Adica evident ca e placut sa stai cu prietenii la povesti, mai ales cand esti in metrou sau in autobuz si nu poti face mare lucru dar cateva ore petrecute la telefon in fiecare zi parca totusi e prea mult.

Am inceput sa ma gandesc la lucrul asta dupa ce acum vreo saptama cred am citit in ziar un articol despre numarul de telefoane mobile in Franta. Conform unei statistici realizate prin vara, in Franta sunt folosite peste 62 de milioane de telefoane mobile ceea ce ar insemna ca 97% din populatia tarii are un mobil. Evident, ca si in Romania si mai peste tot, exista persoane care au mai multe telefoane, eventual unul pentru fiecare retea, sau unul personal si unul profesional. Acelas sondaj zice ca in capitala exista in media 140 de telefoane pentru 100 de persoane. Si ceea ce mi se pare impresionant dar fara sa ma surprinda este faptul ca , zic ei, o persoana trimite in medie 139 de sms-uri pe luna.

Inainte sa plec in Germania avea abonament, cu sms-uri nelimitate si cu 3 sau 5 numere din retea tot lafel nelimitat. Si mare parte din prietenii mei aveam cam acelas timp pe abonament. deci sms-urile erau trimise pentru tot felul de prostioae. Si cu cele 3 sau %5numere cu apeluri nelimitate evident ca daca eu il aveam pe X, acel X nu ma aveam pe mine ci avea un altul din prietenii nostri si daca vroia sa vb cu mine doar imi dadea beep ca sa sun eu inapoi si asa mai departe. Retea bine organizata 🙂 care facea ca o zi era suficienta pentru terminarea bateriei si puteam sa merg pana la 3-4 ore de vorbit la telefon pe zi. Acum cand ma gandesc la asta mi se pare enorm, e ca si cum iti creste un telefon la ureche si ramane acolo, nu mai poti sa scapi de el.

Apoi am plecat in Germania si nici nu stiam cat voi sta, nici nu cunoscteam foarte multa lume si mi-am luat o cartela si evident, din toate motivele astea adunate dependenta mea de telefon s-a redus. Inapoi in Franta am ramas si acum, dupa cateva luni bune cu cartela pe care mi-am luat-o cand inca eram in germania, doar ca sa am in continuare un numar francez. Si imi dau seama ca viata mea nu este mai trista, ca supravietuiesc destul de bine si ca lumea nu se mai crizeasa cand imi uit telefonul acasa sau uit sa il incarc si e stins timp de 24 de ore. Acum 20 de ani abea apareau in Romania telefoanele acasa si acum ne crizam ca nu putem sa dam de o persoana timp de o jumatate de ore? Da, mobilul este util si te poate scoate din incurcatura in multe cazuri dar in acelas timp este si o exagerare totala!

Lasă un răspuns

