Publicat în Uncategorized

Cu specific romanesc

Chiar daca eu astazi muncesc si nu am zi libera si nici nu am posturi de TV romanesti care sa imi povesteasca diverse despre istoria Romaniai m-am gandit ca totusi ar fi dragut un post cu specific romanesc. 🙂 Numai ca eu m-am gandit la mancare.

De fiecare data cand vin acasa mama ma intreaba in fiecare zi si chiar de mai multe ori pe zi de ce imi e pofta si ce vreau sa imi faca de mancare. Si asta m-a pus pe ganduri in mai multe randuri…incerc de ceva vreme sa gasesc mancarea pur romaneasca si tipic romaneasca.

Sarmalele  – nu sunt numai ale noastra, le au si grecii, le au si turci. Chiar daca nu sunt chiar lafel ca ale noastre, nu sunt cu carne de porc si sunt mai tot timpul in frunza de vita si nu de porc, sunt tot o varietate de sarmale….deci desi imi lasa gura apa acum cas scriu despre ele, nu sunt pur romanesti

Mamaliga – degeaba ne fac bulgarii mamaligari si oricat am crede noi ca e numai a noastra, nici asta nu prea e a noastra ci a italienilor; dealtfel, in o gramada de limbi mamaliga se zice „polenta” asa cum se zice si in italiana

Mici – pe mine gratarelul cu mici nu m-a incantat niciodata, nu mananc mici, nu imi plac dar lumea in general se lauda cu ei ca fiind pur romanesti; ei, se pare ca nici ei nu sunt pentru ca atat sarbii cat si croatii au si ei mici lor, identici si lafel cu ai nostri, laudandu-se si ei lafel ca si noi ca sunt specific national

Tuica sau palinca (cum vreti voi, in functie de regiune) – la orice cina la care sunt straini, mai ales daca au norocul sa fie pentru prima data in Romania ne amuzam dandu-le sa bea palinca sa vedem daca tin la bautura; ei se minuneaza si noi ne laudam ca e de-a noastra si ca e facuta de casa dar o au si ungurii si sarbii si croatii, poate si alti

Tochitura – cand vine vorba de mancare mai de acasa, mie tochitura imi place tare mult, desi nu mananc des; si pana acum este singurul fel de mancare pe care eu nu l-am mai intalnit la nieni in afara de romani; poate ca ma insel si il mai au si alti….

Chiar sunt curioasa care e mancarea tipic romaneasca, daca aveti alte idei, astept comentariile cu nerabdare!

Lasă un răspuns

