Publicat în Uncategorized

Museul Quai de Branly

Muzeul Quai Branly este cel mai nou muzeu al Parisului, inaugurat in 2006 si este muzeul de arta si civilizatie Africana, Asiatica, Oceanica si a popoarelor indigene de pe cele 2 continente americane.

Atunci cand a fost deschis i s-a fcaut foarte multa publicitate, din varii motive. Jacques Chirac a urmarit de aproape realizarea proiectului avant in vedere ca era un proiect e care si-l dorea inca de cand era primarul Parisului. Probabil nu rivalizeaza cu Luvrul sau cu Muzeul Orsey dar totusi este pe aceiasi linie cu ele chiar daca Quai Branly iese in evidenta prin contemporaneitate. Arhitectura este si ea impresionanta, cu gradini moderne si spatioase. Ziarele au avut ce sa scrie si au si scris mult.

Cu toate ca i s-a facut atat de multa reclama eu am ajuns sa il vad abea acum vreo 2 saptamani. M-am gandit ca nu stiu in ce masura imi va placea ce o sa vad acolo, tot felul de obiecte apartinand diverselor triburi sau grupuri etnice de prin ce stiu eu ce zone sau insule din lume…nu suna foarte interesant pentru mine. Si acum, dupa ce am ajuns acolo nu ma gandesc decat ca imi pare rau ca nu am avut timp sa stau mai mult, sa analizez si sa studiez mai cu atentie tot ce e expus acolo, sa vad toate filmuletele care sunt propuse in sala de cinema a muzeului, sa ma plimb prin gradina rasfoind o carte luata din biblioteca muzeului despre traditiile si obiceiurile vreunui popor indepaprtat. E impreionant sa vezi cum in ziua de astazi, cand noi nu putem sa ne lipsim nici macar o zi de telefon si acces la internet alti oameni traiesc fara electricitate si in conditii oarecum primitive si cu toate astea sunt fericiti si duc o viata implinita. Si ma gandeam cu invidie si admiratie la antropologii care au studiat culturile respective. Am plecat de acolo gandindu-ma la acele culturi si popoare si mi-am dat seama cat de mult mi-ar place sa pot sa stiu mai multe despre ele!

Lasă un răspuns

