Publicat în Uncategorized

Circ

Pe bucata cat am stat la Tulcea mi-am dus nepotii la circ intr-o seara. Circul venit de la Budapesta cica, desi eu ma insel, din moment ce toata lumea vorbea romaneste dar in fine, sa trecem peste asa. Circul m-a dezamagit profund. Nu mai fusesem la circ de vreo 10 ani cred si desi nu mai sunt copil nu cred ca asteptarile mele erau cine stie ce in ceea ce priveste circul dar oricum ma asteptam la mai mult decat ce am vazut.

Singurele animale de la circ au fost 2 camile, niste ponei, cai, caini si 2 serpi. Cam slabut nu? Numerele cu animale si dresaj de animale…..caii s-au multumit sa alerge in cerc, poneii tot cam asa doar ca au fost capabili sa si sara prin 2 sau 3 cercuri. Un catel pretindea ca stie sa numere si sa faca adunari si inmultiri dar dresoarea ii dadea rezultatul cu lovituri pe spate ca apoi sa latre de numarul respectiv de ori sau sa aleaga dintr-un cerc cifra potrivite (bine, poate ca loviturile pe spate nu erau foarte evident, cu siguranta invizibile pentru copii dar cand ai caini acasa si stii cum sta treaba cu dresatul nu mai e mare lucru). Camilele si serpii au aparut intr-un numar „magic” cu Aladin si cu personajul negativ sufland flacari din gura, la tot alaiul adauganduse doua dansatoare din buric incepatiare, cred ca si nepotul meu cel mare (5 ani) daca se chiunia reusea sa danseze ca ele. Singurul numar cu animale care mi-a placut a fost o partida de fotbal caineasca, cu boxeri pe post de jucatori, alergand inebuniti dupa un balon pana cand evident l-au spart. Dar ei s-au agitat si spectatorii sau amuzat.

Apoi in afara de numerele de animale, a mai fost un clovn care a vrut sa fie nostim. A reusit sa ii amuze pe copiii din sala macar. Primul numar din cele tipice cu impiedicaturi si cazaturi si frica de animale. Al doilea in schimb a fost chiar dezgustator, l-a barbierit pe un asa zis spectator dar in amestecul de spuma si de apa de pe scena mi s-a intors stomacul pe dos….

In pauza (ca sa aiba copiii timp sa le ceara parintilor baloane, si animale de plus si vata de zahar si ce stiu eu ce mai vindeau ei acolo) amavut parte de un nene care ne-a cantat despre viata de circar, dar mult prea tare si mult prea fals.

Numarul cel mai penibil a fost insa cel de „echilibristica”. Un tanar neinfricat s-a urcat pe motocicleta si a urcat cu ea pe sarma pana in varful cortului de circ. Bine, motocicleta era bine fixata pe sarma, nu aici era numarul de echilibru. Ci odata ajuns in varf s-a avantat in a sta intr-un picior pe motocicleta. Prezentatorul ne-a anuntat ca sunt doar 2 persoane in lume capabile de asa ceva, parerea mea e ca sunt doar doi inconstienti in lume care sa se avante prosteste in asa ceva. Echilubru nu prea avea, era sa si cada la un moment dat, nici o siguranta, nici o saltea jos daca cumva se intampla ceva…

Ma gandeam cand am iesit de la circ ca e dragut sa ai atractii de genul asta pentru copii si in orase de provincie, nu numai in orasele mari. Dar circul asta parea total improvizat si facut asa, oarecum in ideea hai sa ne dam putin in spectacol ca sa facem niste bani si nu din dorinta de a face circ cu adevarat. Eu critic in schimb copiii au plecat relativ incantati. Desi cred ca le-a placut mai mult plimbarea cu camila decat spectacolul in sine. Pe tot parcursul spectacolului am auzit „si acum vine camila, da?” „si urmeaza dupa asta camila, da?” „si apoi mergem la camila, da?” pentru ca le zisesem ca dupa spectacol se plimba cu camila.

2 gânduri despre „Circ

  1. Au cam scazut standardele si la circ. Sau poate sunt ochii nostri de adult vinovati. Desi eu imi amintesc si lei, tigri, serpi imensi si numere frumoase de echilibristica (echipe de 4-5 persoane care se avantau prin aer unul in bratele celuilalt – cu plasa de rigoare amenajata). Imi amintesc si un numar de mobilitate (?) – o fetita extrem de flexibila.
    Insa am fost si eu anul trecut din nou la circ si, asemeni tie, am ramas dezamagita…

  2. Da, da, da!!!!! Ce zici tu tot asa imi aminteam si eu si la asta ma asteptam oarecum, sau macar cat de cat….si 2 animale nu mai sunt suficiente in cazul asta.
    Sa poate am fost prea des la gradina zoologica in ultima perioada si ma asteptam sa vad o parte din ce am vazut acolo 🙂

Lasă un răspuns

