Publicat în Filme

Violenta in filme

Atunci cand merg in vacanta in Romania cred ca stau in fata televizorului ceva mai mult decat de obicei. Nu pentru ca as avea cine stie ce de vazut, dar pentru ca imi zic ca daca intr-o seara nu ies nicaieri stau cu ai mei le talevizor si pe jumatate ne uitam la un film sau o emisiune si pe jumatate mai povestim diverse, sau tot lafel zic ca merg in Romania si vreau sa dorm, sa ma odihnesc, si daca raman in casa evident, televizorul este deschis mai tot timpul si vreau nu vreau mai de fiecare data sfarsesc prin a ma uita la o porcarioara.

De data asta insa am fost surprinsa de violenta din filmele care erau la televizor. Nu as putea spune ce filme erau, cum se numeau si asa mai departe pentru ca nu am stat sa ma uit la ele de la inceput pana la sfarsit. Dar violenta mi-a sarit in ochi. In una din seri tata se uita la film, eu ma invarteam prin casa, ma pregateam sa ies in oras, asteptam sa vina o prietena sa ma ia si cum ea a intarziat mai bine de jumatate de ora eu am stat si am asteptat-o vorbind cu tata si mai aruncand cate un ochi si in televitor. Cu tortura, cu mutilari, cu serpi veninosi bagati pe gat celui torturat, oribit!!!! Atunci chiar m-am intrebat cum poate cineva sa se uite la un film de genul asta si mai mult decat atat cum poate placea un film de genul asta. Intr-o alta seara in care am stat acasa, tot lafel, in fata televizorului ma jucam cu telecomanda de pe un post pe altu si mama mi-a zis ca poate gasesc un film ceva la care sa ne uitam. Deci cand vedeam un film lasam cateva minute sa intelegem despre ce e vorba. Am dat initial de unul cu multe impuscaturi si bubuituri, asa ca nu am stat pprea mult sa astept si am dat mai departe. Apoi am mai gasit unul, cu actori asiatici si tot asa cu batai, dar din nou, nu arte martiale sau ceva de genul asta, totul foarte violent, deranjat de violent.

Si scriu toate astea acum pentru ca nu inteleg necesitatea acestei violente, pentru ce? Nu sunt impotriva filmelor de actiune sau cu arte martiale dat sunt ok atat timp cat filmul ala are ceva de zis, are o actiune, urmareste ceva. Nu mai sunt de acord cand filmam niste unii care impart pumni in stanga si in drapta fara ca ceea ce se intampla in rest sa aiba vre un sens…

2 gânduri despre „Violenta in filme

  1. Da.. asta e problema de fapt: lipsa unei povesti bine pusa la punct. Aceste filme nu au nici un sens, cum ziceai si tu, doar te uiti la niste indivizi care impart pumni sau alte scarbosenii, fara nici un scop.
    Mai sunt filme violente insa care au un mesaj in spate, ceva de transmis publicului, dar sunt destul de rare. Restul sunt pentru a soca. Si culmea e ca unor oameni le plac aceste filme…
    Mi se pare ca a trecut totusi epoca filmelor cu eroi batausi, care arunca totul in aer si bat tot ce le iese in cale. Ma gandeam ca filmele psihologice sau cu un substrat mai profund, de esenta, sunt acum la mare cautare. Televiziunea nu prea tine pasul si ofera in continuare acelasi tip de filme. E impotriva ,,evolutiei” oarecum 🙂

  2. Bine, stiu ca genul asta de filme cu multa violenta si fara subiect sunt mai peste tot, dar acum in Romania m-a surprins ca oarecum mi s-a parut mie ca aproape numai asa ceva am vazut…

Lasă un răspuns

