Publicat în Carti

De ce place Beigbeder?

Frederic Beigbeder este cu siguranta unul dintre cei mai cunoscuti scriitori contemporani. Este cred si printre cei mai bine vanduti scriitori francezi contemporani, atat in Franta cat si in strainatate. Are 45 de ani si deja 8 romane publicate plus alte mici povestioare si esee, pe langa carti si literatura mai face si critica, are si o emisiune si este invitat de foarte multe ori in alte emisiuni in afara de a lui, romanele lui au inceput sa fie ecranizate. Si in toata nebunia asta eu nu inteleg cum a ajuns totusi sa fie atat de cunoscut si de ce place la lume. Eu am incercat sa citesc si sa inteleg si nu e nici pe departe pe gustul meu. Am citit intai 99 de franci, care este romanul francez contemporan cel mai bine vandut in strainatate. Scrie despre publicitate, despre oamenii care muncesc in zona asta, despre cat de „compromisi” sunt si despre cum e meseia pe care o au. Despre avantajele din punctul lui de vedere de a munci intr-un domeniu bine platit si in care se invart si multe fete frumoase. Daca nu sunt niste droguri si putin sex evident nu e suficient de bine explicat. M-am chinuit sa termin cartea, sincer!!! Apoi la ceva ani dupa a iesit si filmul (pe care inca nu l-am vazut) dar despre care mi s-a spus ca este bun. Mi-e greu sa cred ca filmul e bun (pe gustul meu cel putin) daca despre carte nu pot spune asta, dar cum mai multe persoane mi-au spus asta sunt putin curioasa si cred ca o sa incerc sa il vad.

Apoi, din curiozitate pentru film probabil, cand am dat in biblioteca unei prietene peste Iarta-ma, ajuta-ma si vazand ca popularitatea lui Beigbeder creste si creste in continuare am zis hai sa mai incerc ceva, cine stie poate dupa cei 3-4 ani de cand am citit cealalta carte mi s-au schimbat gusturile. Dar nu. Acelas personaj principal ca si in 99 de franci pleaca de data asta in Rusia pentru a aduce de acolo un fotomodel necunoscut in domeniu, pentru a deveni imaginea unei prestigioasa firme de cosmetice. Si plauzibilul se opreste aici. Tot ce urmeaza dupa parerea mea este exagerare dusa la extreme si prejudecati peste prejudecati. Si asta fara sa iau in calcul vulgaritatea. Si daca atunci cand am zis ca vreau sa citesc si a doua carte scrisa tot de el incercam sa ii inteleg succesul, acum m-am dat batuta. Fiecare cu gusturile lui, dar el nu e pe gustul meu.

6 gânduri despre „De ce place Beigbeder?

  1. Am citit varianta ro, 14,99 se numeste, incepe promitator dar placerea dispare treptat, pe final citind strict din ambitie.
    Succesul vine din mediatizare, nu din calitatea lucrarilor cred eu.

  2. Da, chiar si eu cred lafel, spre sfarsit citesti doar din ambitie, ca sa termini cartea si sa nu zici ca nu ai putut sa o citesti pana la capat.
    Aoi da, snt de acord cu tine ca mare parte din succes vine din mediatizare etc dar nu stiu, aici e vorba de ani de zile si de o multime de carti, ma astept ca totusi publicul sa aiba un cuvant de spus si desi mediatizarea este cu varf si indesat daca nu place cineva ar trebuie sa spuna STOP la un momentdat…

  3. In ceea ce ii priveste pe francezi la capitolul carti, ii apreciez pentru ca citesc mult, apoi partea mai putin de apreciat este ca citesc tot ce le pica in mana si de multe ori multe prostioare sau carti de genul „li s-a facut multa publicitate deci trebuie sa le citim”
    Apoi daca e sa fiu rautacioasa as zice ca in regula generala ca sa fii sigur ca o carte sau un film place cat de cat francezilor, trebuie sa aiba putina vulgaritate si putin sex si succesul este relativ garantat…

  4. daaaa, referitor la sex,sigur… francez, frantuzesc, paris, sex, sunt sinonime. ( apropo mai nou as baga in lista si palatul elysee- am inteles ca ascunde multe istorioare amoroase ).

Lasă un răspuns

