Publicat în Uncategorized

Kebab, donner, greck, gyros

Habar nu am cand am mancat primul kebab dar oricum acum vreo 10-15 ani era probabil un sendwich ceva mai excentric in comparatie cu celelalte. Acum a devenit una din mancarurile de referinta a turistilor si probabil si a studentilor. 🙂 Indiferent de tara in care esti sau de cum se numeste, chiar daca nu suntem uristi si suntem acasa, tot ne e pofta din cand in cand si dam fuga la coltul strazi sa mancam un kebab.

La Tulcea cred ca mi s-a intamplat rar sa avreau sa mananc kebab sau shaorma dar locul de referinta a fost pentru un timp „sub coloane”, spre faleza. Cel putin asa zicea fratièmiu mare amator de shaorma. Era pozitionat perfect, cand ieseai in oras sau te intorceai acasa treceai pe langa el si era suficient sa iti fie un pic foame sau sa fii pofticios ca sa iti faca cu ochiul si sa cedezi tentatiei.

In Paris se numeste greck si face parte din solutiile de mancare rapida si ieftina, mai ales daca nu ai chef de fast food-uri sau de „ciudateniile” francezilor sendwich-uri calde sau clatite sarate cu branza si sunca. Evident ca le gasesti peste tot, ca sa nu cumva sa aiba turistii nevoie sa le caut, ci din contra sa dea peste ele la tot pasul si sa cheltuie cat mai multi bani. In zona Chatelet – Les halles sunt foarte multe, dar cel putin dupa parerea celor care locuiesc aici, cel mai bun „greck” il gasesti la Saint Michel, in cartierul latin.

Le Berlin, avant in vedere importanta minoritate turca, Donerul este ca la el acasa. Se gaseste la tot pasul si este surprinzator de ieftin. Daca stau bine sa ma gandesc e posibil sa fiemai ieftin chiar si decat in Romania. Noi aveam unul fix la coltul blocului. In weekend era plin de lume in cartier din cauza numarului mare de baruri si cluburi iar bucatile de carne pregatite pentru doner care se invarteau si se faceau inca de la inceputul serii erau impresionante. Iti venea sa cumperi unul chiar daca nu iti era foame. Dar cat de bun era vecinul nostru din coltul strazii, lui Mustafa i se dusese vestea si mai tare. Sincera sa fiu eu nu as putea sa imi dau cu parerea ca nu am incercat dar lumea asa zicea, ca cel mai bun doner din Berlin il are Mustafa, care avea un coschiulet de vandut kebab si alte senwichele in Kreutzberg. Si adevarul este ca de fiecare data cand treceam pe acolo era ditamai coada.

In Grecia nu as putea sa imi dau cu parerea despre unde sunt cei mai buni gyros, dar scriind despre asta mi-am aduc aminte de o intamplari comica. Eram in vacanta acum cativa ani si unul din prietenii cu care eram, mai bine facut si pofticios, plangand tot timpul dupa mancare incerca sa ma faca sa rad intr-una din zile iar eu o faceam pe serioasa. S-a tot chinuit cu glumite si strambaturi dar nu a reusit. Pana la urma s-a gandit sa imi faca un „compliment” spunandu-mi ca sunt ca un gyros printre hamburgeri. 🙂

Lasă un răspuns

