Publicat în Uncategorized

Obiecte fara folos

Probabil fiecare „cultura” are niste obiecte de care e legata, care sunt acolo pentru ca oamenii s-au obisnuit cu ele. Probabil si noi romanii avem lucruri pe care le folosim fara ca unii sa inteleaga de ce. Am descoperit in Germania, respectiv in Franta cate un obiect caruia eu nu ii inteleg utilitatea.

Fierbatorul de oua

Acum cativa ani vorbeam cu o prietena frantuzoaica despre diferentele dintre francezi si nemti, mici chestiute pe ici pe colo care diferentiaza cele doua tari vecine. Si apoi, mai in gluma mai in serios ea imi povestea despre masina de fiert oua a nemtilor. Electrica, rotunda ca si oul, o bagi in priza, in partea de jos pui apa, in partea de sus ai un suport pentru oua, ca un fel de cofrag, ca cel de plastic din frigider, un ac special ca sa intepi ouale cu el (nu stiu de ce…). Pui ouale frumos in fierbator, pui capacul, selectezi felul in care vrei sa fei ouale, mai tari, mai moi si gata, ii dai drumu. Astepti cateva minute si ouale sunt gata. Mi s-a parut comica inventia lor si fara prea mare utilitate dar mi-am zis ca trebuie sa fie o chestie veche, inventata acum multi ani si pe care doar bunicile o mai au pe acasa. Mare mi-a fost mirarea cand la ceva timp dupa discutia cu prietena mea am plecat in germania in vizita la niste prieteni si in bucataria lor am descoperit faimoasa masinuta- fierbator de oua. Mi-au spus ca nu e deloc ceva invechit si ca mai toate familiile germana au asa ceva in bucatarie. Si evident, eu in continuare ma intreb la ce iti trebuie o masinarie electrica care nu face alt ceva decat sa fiarba oua cand ouale oricum poti sa le pui intr-o cratita cu apa pe aragaz si sa le fierbi.

Uscatorul de salata

Nici francezii nu s-au lasat mai prejos iar uscatorul lor de salata este dupa parerea mea si mai inutil. Conceptul? Un vas de plastic relativ mare, in interirul lui un fel de strecuratoare, tot din plastic si un capac cu manivela. Pe partea din interior a capacului o chestiuta care agata strecuratoarea . Pui salata, pui capacul si cand invarti de manivela strecuratoarea din mijloc se invarte si ea (probabil ca centrifuga de la masina de spalat, cand stoarce rufele) si stoarce salata de apa, apa curgand in castronul de plastic. Cand am vazut prima data masinaria m-a pufnit rasul. Eram plecati mai multi prieteni in weekend la tara, in casa in care au locuit bunicii unuia din prietenii mei si pregateam masa. initial nu stiam ce este. Mi s-a explicat si mi s-a zis „hai incearca, te lasam pe tine cu salata si descoperi si cum functioneaza”. Am pus salata inauntru si am dat la manivela. Am scos-o apoi sa fac salata mai departe. Dar mi s-a facut observatie, salata nu era suficient de uscata pe gustul prietenilor mei. Asa ca unul din ei mi-a luat salata si uscatorul si a mai dat vreo 5 minute la manivela dupa care a facut salata. Evident, pregatind salata a pus peste ea ulei si otel. Si atunci pe mine m-au pierdut. Nu inteleg de ce tre sa stai 10 minute sa usuci salata de apa dupa ce o speli daca oricum apoi torni diverse alte lichide peste ea cand o pregatesti (plus ca majoritatea legumelor pe care le pui in salata pe langa foile de salata lasa si ele suc) si tot „uda” o mananci…

7 gânduri despre „Obiecte fara folos

  1. 😛 😛 😛

    In legatura cu ouale e o chestie utile pentru ca de multe ori la job am primit ou moale , pentru ca gospodina de acasa nu reusise sa fiarba oul „tare”.

    La masinaria care usuca salata explicatia logica ar fi ca gospodina sau cine face salata nu doreste ca aceasta sa fie prea apoasa….

    In Germania am intalnit cele mai multe inventii inutile, pentru fiecare treaba exista cate o maisnarie 😛

    Sunt foarte creativi 😛

  2. Da cred ca sunt de acord cu tine cu Germania si tot felul de obiecte oarecum nefolositoare din punctul meu de vedere. Cred ca si francezii au destule. Mie mi se pare funny si uneori nu ii inteleg de ce trebuie „sa se scarpine cu mana dreapta la urechea stanga”. Eu as merge mai degraba pe devisa „simple is best”

  3. Uscatorul de salata este foarte util daca vrei sa depozitezi sala pentru o perioada mai lunga de timp.
    Daca vrei sa-ti pregatesti rapid o salata nu mai este nevoie sa speli sala, o iei direct din frigider si gata.

  4. mmmmm Silviu, Gica Contra din mine ar putea zice „prefer salata proaspata” sau „oricum, uda sau uscata nu rezista mult, se faneaza” dar probabil ca ai dreptate 🙂

  5. Salut,
    locuiesc in Elvetia unde totul este electric.
    fierbatorul de oua este mai rentabil.. 350w fierbatorul vs 1800 w okiul de aragaz(electric)
    uscatorul de salata e excelent cand vrei sa ai o salata ca la restaurant si faptul ca salata ramane fara apa face ca sosurile si dresingurile de salata sa adere mai bine nu sa stea la fundul bolului.(o salata de rucola care nu are dressing-ul pe ea e nu,nu.
    aici nu amestecam rosii cu salata ci consumam mai multe feluri de salata combinate.

Lasă un răspuns

