Publicat în Uncategorized

Bon appetit!

Cand am ajuns in Franta mancarea de la mama de acasa imi lipsea si cea de aici nu prea imi placea. Dar incet, incet m-am obisnuit cu ea si acum imi place chiar foarte mult. Cand am fost in Germania chiar mi-a lipsit si m-am apucat chiar sa incerc cateva retete. 🙂

In Franta se zice ca mancatul este o institutie. Micul dejun cu croissant si pain au chocolat sau alte bunatati de patiserie. Pauza de pranz est lege la orice loc de munca, iar restaurantele fac meniuri speciale valabile doar intre 12 si 2. Cina este acasa in familie sau de cele mai multe ori la restaurant. Pentru anumite ocazii se gatesc feluri de mancare rezervate oarecum acelor evenimente. Si la cat de vasta e bucataria, cu specificitati regionale chiar ai de unde alege. Si apoi mai e vesnica intrebare „internationala” cum fac frantuzoaicele sa manance toate bunatatile traditionale si sa nu se ingrase???

Si cum evident francezii sunt si gurmanzi si mandrii de bucataria lor, la televizor emisiunile de bucatarie au audienta buna si se multiplica, ultima dintre ele fiind chiar o emisiune concurs de tele realitate.

Un diner presque parfait

Este cea mai veche emisiune de bucatarie sau cel putin pe asta o stiu eu cel mai de mult.  Conceptul e simplu si chiar atragator. 5 persoane din aceiasi regiune sau acelas oras mananca pe timpul a 5 zile ale saptamanii unii la alti. Gazda pregateste casa, gateste cina (antreu, fel principal si desert) si trebuie sa pregateasca si o „activitate” pentru divertismentul gazdelor. Atentia este indreptata evident spre bucatarie. Gazda gateste ce vrea ea, compune meniul cum vrea. In ziua cinei o camera filmeaza gazda de dimineata pana seara, cumparatul produselor, prepararea, etc. La sfarsitul serii invitatii dau noute gazdei. Si a doua zi, unul din invitati ia locul gazdei. La sfarsitul saptamanii cel care are „media” cea mai mare castiga.

Escapades de Petitrenaud

Sincer nici nu sunt sigura daca emisiunea asta o sa continue si mai tarziu sau daca este una doar de vacanta, de vara pe care televiziunile franceze le nascocesc ca sa umple programul in zilele de vara cand o parte din emisiunile de referinta sunt in vacanta. Oricum, mie emisiunea imi place si sper sa continue. Prezentatorul estede fiecare data  „invitatul” cate unui bucatar destul de cunoscut in Franta, care lucreaza intr-un restaurant reputat. Cei doi prezinta cate doua – trei feluri de mancare de fiecare data, dar snt feluri de mancare ceva mai elaborate, de gatit la ocazii speciale. Oricum, dupa parerea mea, dupa ce te uiti la emisiune ramai cu gandul la mancarea prezentata si iti vine sa dai fuga la bucatarie sa incerci si tu.

Master chef

Master chef incepe diseara deci nu pot sa va povestesc decat ce am auzit si inteles din reclame. Pentru aceasta emisiune – concurs realizatorii si probabil si bucatarii care „incadreaza” participantii s-au plimbat prin Franta si au facut preselectii pentru a gasi oameni pasionati de bucatarie dar care evident nu au studii in domeniu. Au ramas in concurs vreo 20 de persoane cred si pe durata celor cateva saptamani cat dureaza emisiunea vor invata sa gateasca de la mari bucatari francezi si vor fi pusi la incercare. Cine invata cel mai repede, pune in practica cel mai bine si pe langa asta da mancarii si un mic detaliu personal. La sfarsitul emisiunii, evident, castigatorul va putea probabil munci cu un bucatar de renume. Pe mine m-a facut curioasa, poate invat si eu sa gatesc si probabil o sa imi fac rost de cateva retete interesante.

4 gânduri despre „Bon appetit!

  1. hehe, ba da eram la Berlin, da m-am mutat inapoi la Paris pe la inceputu verii, prin iunie adica.
    deci deocamdata transmit de pe terirotiu francez 😀 mai incolo mai vedem

Lasă un răspuns

