Publicat în Carti, Uncategorized

Diavolul si domnisoara Prym – Paulo Coelho

Nu este prima carte pe care o citesc scrisa de Paulo Coelha dar cred ca pot spune ca este prima carte pe care o citesc cu drag de la inceput pana la sfarsit si care imi place. Am citit Alchimistul acum vreo 5 ani si m-am intrebat de ce a avut atat de mult succes pentru ca pe mine nu a reusit sa ma captiveze. De obicei cand nu imi place o carte cu cred citesc o alta a aceluiasi autor. Doar ca acum cativa ani am primit cadou La raul Piedra am sezut si am plans si daca o aveam am si citit-o. Dar din nou nu a reusit sa ma convinga. Poate ca de data asta a fost subiectul cartii, nu doar abordarea. Si mi-am zis pentru mine s-a terminat cu Coelho. Si nu de mult o prietena mi-a vorbit despre Diavolul si domnisoara Prym. Am gasit cartea, nu e mare si am zis hai sa incerc. Si nici ca imi pare rau. De data asta nu doar ca mi-a palcut dar a reusit sa ma intrige oarecum si sa ma faca sa ma intreb oare celelalte carti cum sunt? Si probabil ca acum voi incerca sa mai citesc si alte carti de ale lui pentru a imi face o parere definitiva, ori imi place ori nu. 🙂

Cat despre subiectul cartii, intru-un satuc mititel, in care toata lumea cunoaste pe toata lumea apare intr-o buna zi un strain care aduce cu el o provocare capabila sa schimbe totul. Convins ca omul este rau prin natura, strainul ii povesteste planul sau domnisoarei Prym, prima localnica pe care o intalneste. Strainul va pune la bataie 4 sau 5 lingouri de aur pe care le va darui locuitorilor satului daca intr-o saptamana unul din locuitorii satului va fi ucis. Domnisoara Prym este convinsa ca oamenii sunt buni si ca propunerea strainului, desi tentanta pentru unii nu va avea succes. Dar nu este ea cea care decide ci intreaga comunitate.

4 gânduri despre „Diavolul si domnisoara Prym – Paulo Coelho

  1. si eu am citit cartea si mi-a placut. si Veronica decide sa moara tot mi-a placut.Zahir in schimb m-a lasat rece. Alchimistul mi-a placut mult.Am observat din scrierile lui Coelho ca mesajul este acelasi, unul profund religios, cam in toate cartile, doar ca haina (subiectul) cartii poate sa difere.Tocmai de asta, desi am acasa inca vreo 2 romane de a lui Coelho nu ma incanta sa incep vreo unul, ca imi par extraordinar de previzibile.

  2. hai ca poate incerc atunci si Veronica decide sa moara. am vazut ca pe aici i-au facut multa reclama si ultimelei carti, Invingatorul e intotdeana singur dar…nu ma atrage coperta :))) Si da, si eu sunt de acord cu tine cu mesajul religios!

  3. Asta a fost una dintre primele carti pe care le-am cumparat din banii mei, pe la 16 ani. Atunci mi-a placut. Dar eu pe Coelho nu-l inghit deloc. Si nici nu sunt genul elitist care stramba din nas atunci cand aude de el. Pentru ca am citit patru carti de-ale lui. Si chiar le consider apa de ploaie. Ii lipseste subtilitatea cu desavarsire, si cred ca de-asta are atata succes. Cred ca e usor sa oferi cititorilor lectii facile despre viata, destin, etc. Si pe el nu-l inghit. E asa moralist si scoate carti pe banda rulanta… 😀

  4. Mie nu mi-a placut prea mult. Nu-s fana a lucrurilor prea profunde, in schimb „Veronika se hotaraste sa moara”, „Vrajitoarea din Portobello” si „11 minute” sunt ceva mai ok, totusi abordeaza niste subiecte tabu: sinuciderea, vrajitoria in sensul spiritual (daca exista asa ceva) si prostitutia.

Lasă un răspuns

