Publicat în Paris, Uncategorized

Pompieri in actiune

Zilele trecute am plecat de acasa si aveam diverse lucruri de facut. Era frumos si aveam si chef de plimbare asa ca am zis ca pot sa merg pe jos, macar o parte din drum. La un moment dat, in dreptul unui bloc cu vreo 10-15 etaje era parcta o masina de pompieri si pompierii erau in toiul actiunii. Perimetrasera zona, au rugat oamenii sa treaca pe celalat trotuar si incepusera sa ridice scara. De undeva de pe la ultimele etaje, pe la geam curgea apa care se prelinsese deja pe bloc dar care facuse si baltoaca pe trotuar. Nu vreau sa imi imaginez ce era la acea persoana in casa. Scara ajunsese deja la nivelul cu indundatia si un pompier fara frica de inaltime era in varful scarii, pregatit sa sparga geamul si sa intre in casa sa vada exact ce se intampla si sa incerce sa rezolve problema.

Cred ca a fost prima si singura data pana acum cand am vazut o echipa de popmieri in actiune, asa live. Nu a fost cine stie ce dar in general consider ca e o meserie frumoase, chiar daca periculoasa. Trebuie sa se simta bine dupa ce salveaza vieti. Intrebarea pe care mi-am pus-o eu este insa alta…De ce intra tot timpul pe geam si nu pe usa? La inceput m-am gandit ca e mai ieftin sa schimbi un geam spart decat o usa sparta, chiar daca e mult mai periculos pentru cei care intervin sa se catere pe afara pana la etajul 10 casa intre pe geam decat sa urce frumusel pe scari. Dar argumentul cu pretul geamului si al usii nu e valabil, cel putin nu in Franta unde fiecare bloc are un administrator de imobil care are cheile tuturor apartamentelor, sau oricum a majoritatii apartamentelor. Deci daca pompierii ar cere cheia ar putea intra frumusel pe usa, fara nici macar a forta usa respectiva. Poate cand e vorba de flacari scarile nu sunt sigure, dar in cazul de fata cu apa?

2 gânduri despre „Pompieri in actiune

  1. Mi-as dori asa de mult sa-ti pot da un raspuns, mai ales pentru ca ar trebui sa stiu (teoretic…).
    Oricum, cred ca e ceva sa-i vezi in actiune; eu as fi facut niste ochi mari si nu m-as fi miscat de acolo multa vreme.

  2. Daca la noi in tara cheama cineva pompierii pt alta cauza decat incendiu(ex: persoana cazuta in apt)
    atunci trebuie sa ai acordul politiei sa spargi usa. din aceasta cauza pompierii intra de cele mai multe ori pe geam.

Lasă un răspuns

