Publicat în Uncategorized

Algocalmin

Dupa ce am ajuns in Franta si am mers de cateva ori la doctor si la farmacie si am vazut cat de bine restrictionate sunt medicamentele, mai ales cele care se elibereaza fara prescriptie am inceput sa citesc cu atentie prospectele, contraindicatiile, efectele secundare si sa ma uit dupa substanta activa din fiecare medicament. In plus am migrene destul de des deci iau pastile pentru dureri de cap din cand in cand (mai des decat mi-as dori, oricum). Si la un moment dat luam algocalmin. pana cand unul din prietenii mei mi-a zis ca algocalminul nu e bun. Si atunci am inceput sa intreb si sa caut….si uite ce am gasit.

Substanta activa din algocalmin, metamizolul, este interzisa pe piata medicamentelor din SUA inca din 1977. Tot in perioada respectiva majoritatea tarilor din Europa au interzis-o la randul lor. Substanta activa este considerata periculoase, in Belgia fiind chiar pe lista otravurilor. Se pare ca substanta din algocalmin poate produce o boala numita agranulocitoza care ataca celulele din maduva osoasa si distruge sistemul imunitar al organismului, putand fi fatala.

Studii realizate in Romania ar arata, potrivit ziarului gardianul ca aproape 60% din persoanele care iau medicamente impotriva durerii folosesc medicamente care au la baza metamizolul, fie ca este vorba de algocalmin sau de un alt medicament.

Nu stiu cat din toata povestea asta cu algocalminul este adevar si cat exagerare, dar stiu sigur ca in SUA substanta este interzisa. In Franta am cautat expres sa vad daca gasesc medicamente pe baza de metamizol si nu am gasit. In conditiile astea nu pot sa nu ma intreb de ce in unele tari este interzise si cu toate astea in altele e folosita si chiar prescrisa de medici. Intre timp eu oricum nu mai iau algocalmin.

2 gânduri despre „Algocalmin

  1. Asa a fost un mare tam tam si cu Aulin-ul, care era interzis peste tot, mai putin in Romania, unde se comercializa fara probleme sau interdictii. Si eu luam in disperare, pentru dureri, insa acum nu mai iau pastile decat cand e foarte grav, si atunci Advil, mi se pare mai ok. Nici antibiotice nu mai iau si sper sa nu am nevoie vreodata.

  2. Da, antibioticele sunt o mare problema in Romania, cum esti un pic bolnav dai cu antibioticele!!!! Nici eu nu iau decat daca chiar e grav. Ma mai iau de mama din cand in cand cand o aud cu antibiotgicele, incerc sa o fac si pe ea sa se lase de obiceiul asta.
    In schimb cu pastilele de dureri, ma doar capu des (migrene) deci iau pastile si tot lafel Advil sau altele tot pe baza de Ibuprofen…
    imi zicea cineva care vazuse postul asta (da imi zicea face to face) ca a auzit ca ar fi interzis si in Romania de curand algocalminul…

Lasă un răspuns

