Publicat în Uncategorized

Tour de France

Tour de France este cu siguranta cea mai cunoscuta competitie sportiva din ciclism. Cu toate astea daca nu esti un mare amator de sport sau de biciclete probabil nu ai foarte multe detalii despre ce si cum se intampla in competitia asta.

Eu, trebuie sa recunosc, inainte sa ajung in Franta nu stiam nimic, auzisem numele si atat. Acum stiu ceva mai mult pentru ca vorbeste lumea in jurul meu si se vorbeste la televizor si in presa dar din nou, nu stiu mare lucru. Astazi ma duc sa vad ultima parte a traseului si inainte sa merg m-am gandit sa nu fac ca si data trecuta si sa citesc cate ceva pe net. Am fost surprinsa sa aflu ca Tour de France se organizeaza de mai bine de 100 de ani si ca participantii curajosi parcurg aproximativ 3600 de kilometri pe durata intregii competitii. Mi se pare enorm!!! Apoi, au diverse probe, de viteza, de munte, in oras. Detinatorul titlului este spaniolul Alberto Contador care in 2007 la numai 25 de ani a devenit cel mai tanar castigator al competitiei. Tot el este in frunte si anul asta, cel putin pana acum.

Asa cum ziceam, azi ma duc sa ii vad pe ciclisti „alergand” prin Paris. Am mai fost odata acum vreo 4-5 ani si a fost impresionant. Sunt foarte multi, foarte aproape unul de altul si trec cu o viteza impresionanta. Ultima etapa din Tour de France este de la Longjumeau pana pe Champs Elysées in Paris si are o distanta de 102,5 km.

Un gând despre „Tour de France

Lasă un răspuns

