Publicat în Uncategorized

LEGO land

Nu am fost niciodata pasionata de jocurile LEGO, poate pentru ca sunt fata si atunci cand eram mica imi placeau maimutoii de plus si nu neaparat cubuletele de construit. Anul trecut, in Germania, am descoperit ceva mai multe lucruri despre LEGO si jucariile lor. In Germania e un fel de adevarata cultura pentru LEGO. Si mergand in magazinul din Berlin unde pe langa impresionantele constructii din cubulete de plastic ai mese la care poti sta ore intregi sa construiesti mi-am dat seama ca de fapt LEGO e un joc foarte bun pentru copii, iti stimuleaza imaginatia si in acelas timp iti si pune mintea la contributie. Dupa ce am vazut portretul lui Eisntein, cu limba scoasa la intrare in muzeul LEGO din Berlin am devenit curioasa si am vrut sa stiu de unde a plecat totul si cine a fost persoana care a inventat bucatelele astea mici de plastic cu care poti construi orice.

Totul a inceput in Danemarca, prin 1930 cand un tamplar pe nume Ole Kirk Christiansen s-a hotarat sa faca jucarioare din lemn. A inceput sa faca piese de construit si prin ’40 a trecut de la lemn la plastic si mica lui inventie cu piese pentru pentru construit jucarii a prins si a placut copiilor, 70 de ani mai tarziu LEGO fiind una dintre cele mai cunoscute marci de jucarii din lume. LEGO produce astazi 20 de miliarde de piese pe an, ceea ce ar inseamna ca daca am face un calcul si am imparti la populatia planetei ar insemna ca fiecare persoana are 62 de piese. Nu cred ca vreo alta firma de jucarii se mai poate mandri cu performanta asta. Numele firmei vine de la „leg godt” care s-ar traduce din daneza prin „jucati-va bine, folositor”, Kirk Christiansen vrand de la inceput sa ii incurajeze pe copii si sa le stimuleze imaginatia. Exista astazi o multime de seturi lego, care le permite copiilor sa construiasca aproape orice, roboti, navse spatiale, masini si dinozauri pentru baieti dar si diverse animale, casute de papusi sau ferme pentru fete. Singurul lucru care nu este incurajat si care probabil nu se va gasi niciodata explicit in jucariile marcii este un set militar, creatorul acestor jucarii considerand ca razboiul nu este si nu trebuie sa fie in nici un moment un subiect de joaca pentru copii.

Dar mai mult decat magazine si jucarii, in ultimii ani au fost create adevarate parcuri LEGO, orase in miniatura si tot felul de alte constructii impresionante. Cele mai cunoscute dintre ele sunt la Billund, in Danemarca locul in care LEGO a fost creat, la Windsor in Anglia, la Günzburg in Germania si la Carlsbad in California.

2 gânduri despre „LEGO land

  1. Nici eu nu am fost foarte fan de papusi dar nu stiu daca chiar ma atrageau masinile ca imi placeau sau pentru ca erau a lu frati-miu care nu vroia nici mort sa ma lase sa ma joc cu ele. 🙂
    Cat despre lego, cred ca am descoperit destul de tarziu cat de interesant e…

Lasă un răspuns

