Publicat în Uncategorized

Fenomenul Julie&Julia

La inceput am vazut filmul. Vorbea lumea despre el si intr-o dupa-amiaza cand nu prea aveam altceva de facut am vazut filmul pe net. Si a fost ok. Povestea e draguta, cu Julie care din lispa de ocupatie si plictiseala la job se decide sa isi faca un blog si sa scrie in el despre retetele Juliei Child. Seara cand vine de la munca, cu cartea de bucate in fata gateste tot felul de bunatati frantuzesti si dimineata inainte de a pleca la munca scrie despre ele pe blog. Tinta este de a prepara intr-un an peste 500 de retete din bucataria franceza. E o poveste adevarata cu un blog care are a avut succes la public si care a facut-o pe autoare sa devina scritoare in adevaratul sens al cuvantului. Meryl Streep, interpreta Juliei Child este geniala in film, interpretarea ei e mai buna decat tot filmul, a si avut de altfel nominalizare la Oscar.

Dupa ce am vazut filmul una din prietenele mele mi-a zis ca de fapt filmul e facut dupa o carte si ca ei cartea i-a placut tare mult, ba chiar mai mult, spera sa gaseasca in librarii cartea de bucate a Juliei Child cu toate bunatatile frantuzesti. A reusit sa ma convinga si sa ma faca sa citesc si cartea. Nu prea am obiceiul sa citesc o carte daca am vazut inainte ecranizarea. Si citnd cartea mi-am dat seama ca nu e chiar acelas lucru. In film sunt alternate scene din viata Juliei Child, in Franta prin anii ’60 si experientele culinare si faima lui Julie Powell in anul in care a tinut blogul. cartea ramane totusi grasuta si funny, dar cu siguranta as fi apreciat-o mai mult daca o citeam inaintea filmului.

Aceiasi prietena, la ceva timp dupa ce imi imprumutase cartea a aparut cu o alta carte „My life in France” autobiografia Juliei Child din perioada petrecuta in Franta, perioada in care a invatat sa gateasca si a publicat cartea de bucate. Cartea merge un pic mai departe si are si cateva detalii despre viata Juliei dupa plecarea din Franta, cand intoarsa in SUA devine bucatar renumit si are si o emisiune la televizor. Citind cartea am inteles mai multe si mi-a placut mai mult si prima carte. In acelas timp mi-am dat seama ca filmul este de fapt o combinatie a celor doua carti.

In acelas timp, atat filmul cat si cele doua carti mi-au facut pofta de mancare. Julie scrie (si scena e reluata si in film) ca prima reteta pe care a facut-o a fost Beuf Bourguignon si a reusit sa ma puna la treaba. Si dupa ce am vazut filmul si cateva luni mai tarziu, dupa ce am citit cartea am dat fuga in bucatarie a doua zi si am facut si eu Beuf Bourguignon.

3 gânduri despre „Fenomenul Julie&Julia

  1. Vreau si eu sa vad filmul asta. Dar nu cred ca as citi si cartea 😀 Amy Adams imi place la nebunie, a fost grozava in „Doubt” si in altele…

Lasă un răspuns

