Publicat în Uncategorized

Picnic

Cred ca una din ocupatiile preferate ale francezilor vara este picnic-ul. Afara e cald si frumos, parcurile sunt dragute si te poti aseza pe iarba oriunde, e mai ieftin si mai relaxant decat mersul la restaurant. Nu are importanta ca e weekend sau in timpul saptamanii, la pranz, dupamiaza sau seara. Tot ce conteaza este sa nu ploua. Niste branza, niste mezeluri, baguette si 2-3 sticle de vin si picnicul e gata. M-am intors in Paris de putin timp si deja am fost la vreo trei picnicuri.

Jardin des Tuileries

Primul in Jardin des Tuileries, eram destul de multi si ne-am organizat tarziu asa ca a fost picnic ceva mai modern cu comanda de pizza si coca cola. Era weekend deci plin de turisti. Am vazut o gramada de rusi si de olandezi  si ne-am minunat de cat de tare se minunau ei de ceea ce vedeau in jur. Si unul din farmecele picnicului in Franta este ca lumea sta pana tarziu, noi atunci am plecat acasa pe la 11.

Al doilea a fost tot in Jardin de Tuileries, saptamana trecuta. Unul din prietenii mei isi terminase examenele si nu avea chef sa stea in casa, chiar daca era joi si avusese o saptamana destul de plina. Asa ca seara pe la 8 in parc cu noi, la picnic pe post de cina! De data asta ne-am ascuns de ochii turistilor si ne-am asezat undeva mai intr-un colt. Doar ca acel colt era relativ aproape de un bar, bar in care pe la 10 a inceput o petrecere si evident muzica lor data la maxim se auzea pana la noi. Am petrecut si noi, nu doar invitatii oficiali la petrecere 🙂 Vecinii de picnic ne-au vazut bine dispusi si cand au plecat ne-au lasat prajiturelele de la desert pe care nu le mancasera si doua sticle de vin. Eu am luat-o spre casa pe la 12 jumate dar evident ca am fost printre primii care au plecat.

Buttes de Chaumont

Al treilea a fost un picnic mai singuratic. Adica eu cu o carte si cu niste mancare chinezeasca la pachet, in Buttes de Chaumont. Sambata trebuia sa ma vad cu o prietena pe la sfarsitul dupa-amiezii. Mi-am facut eu de lucru prin casa pana pe la vreo 1 dar apoi am zis ca la cat de frumos e afara ar fi pacat sa stau in casa mai mult. Butte de Chaumont e poate cel mai mare parc din Paris, cu tot feluri de locuri de joaca amenajate pentru copii, un lac, potecute sa te tot plimbi, banci daca nu vrei sa stai direct pe iarba. Nu era parcul chiar aproape de unde stau dar nu mai fusesem de mult si chiar e frumos. Si rezultatul a fost perfect! Sub un copac, pe iarba, la umbra, pranz si lectura de weekend.

Pont des Arts

Si se pare ca francezii m-au molipsit si pe mine pentru ca deja ma gandesc la urmatorul picnic. de data asta o sa il organizez eu si mi-ar placea sa merg pe Pont des Arts, un pod pietonal peste Sena unde lumea se aseaza pe jos si mananca 🙂

*sursa foto Pont des Arts Jeromep

Lasă un răspuns

