Publicat în Uncategorized

Muzica romaneasca

Care sunt artistii romani cunoscuti si in afara? Ce face o melodie de succes? E vorba de ritm, de versuri, de promovare?

Cand ajung in Romania imi pace sa ascult muzica romaneasca. Chiar daca mare parte din melodii  nu sunt cine stie ce, macar incerc sa fiu la curent cu productiile made in Romania.

Imi aduc aminte perfect succesul celor de la O-Zone de acum cativa ani. Cantau in discoteci, in cluburi, in taxiuri, in baruri, la petrecerile prietenilor dar lumea nu stia exact de unde sunt. Stiau ca vin de undeva din Estul Europei si atat. Si eu, prinsa in dans,  incepeam sa cant si cand vedeau ca stiu mai mult decat „nu ma, nu ma iei” si „salut” si „dragostea din tei” se uitau la mine extrem de mirati. 🙂 Dar cred ca cel mai dragut a fost cand, in vara 2006 au venit in vizita niste prieteni mexicani si s-au gandit sa imi faca un cadou ceva mai original. Mi-au facut un cd cu mp3-uri cu hiturile din ultimele luni din Mexic. Si evident, surpriza, pe cd era si O-Zone.  Au fost surprinsi ca stiam melodia dar si eu am fost lafel de surprinsa ca „Dragostea din Tei” era hit pana si in Mexic.

Dar uite ca dupa niste ani buni de liniste la nivel international romanii au inceput din nou anul asta sa isi faca aparitia, si de data asta sunt mai multi.

Chiar daca versurile nu au nici o noima, ritmul e bun, si chiar daca presa britanica a criticat melodia, a ajuns numarul 1 in topuri.

Inca nu m-am convins daca ceea ce atrage e melodia sau sunt felete din videoclip.

De el am auzit de la prieteni francezi care ma tot intrebau de el crezand ca eu stiu mai multe, se pare ca e destul de difuzat pe posturile de muzica in Europa.

Si daca piesele  asta trei au avut succes, se pare ca, sperand la acelas succes, vara asta vor fi lansata si alte melodii romaneasti, cel putin asa zic cei de la HotNews.

Evident ca ma bucur cand artisti romani devin cunoscuti la nivel international, dar nu pot sa nu ma intreb de ce le trebuie nume atat de complicate si de ciudate, de parca ar incerca cu un nume americanizat sa ascunda de unde vin…

Lasă un răspuns

