Publicat în Uncategorized

Shantaram – Gregory David Roberts

Shantaram este povestea lui Lin, un australian, care in anii ’70 evandeaza din inchisoare si reuseste sa fuga in India. La inceput traieste in Bombay fara sa faca mare lucru, viata fiind destul de ieftina, si asa incepe sa descopere cultura indiana si sa invete hindi. Mai apoi, cand banii se imputineaza se muta intr-un slam, unde va deveni un fel de doctor. Asa decopera primele piete negre ale orasului si tot locuind in slam intra si in contact cu mafia indiana din care mai tarziu va face parte. Are prieteni indieni, atat sus pusi cat si simpli locuitori ai slamului, dar tine legatura si cu o mica comunitate de „straini” instalati in Bombay, fiecare dintre ei canstigandu-si viata prin afaceri destul de necurate.

Mi-a placut destul de mult partea de inceput a cartii, unde Lin prezinta primele contacte cu India, cultura, limba, familia indiana. A doua parte a cartii unde isi prezinta intamplarile ca fugitiv si ca membru al lumii interlope indiene este relativ interesanta si ea, dar autorul intra prea mult in detalii, unele total nesemnificative dupa parerea mea si cartea devine lunga si plictisitoare.

Cele peste 1000 de pagini sunt prea mult pentru mesajul cartii si nu am avut rabdare sa o termin „dintr-un foc”. Cand am ajuns pe la 600 de pagini am lasat-o balta cateva saptamani, am citit alt ceva intre timp si apoi am revenit la ea.

Lasă un răspuns

