Publicat în Berin, Uncategorized

Ce mananca nemtii

In Germania am o problema cu mancarea….Desi internetul, stapanul nostru, scrie ca bucataria nemteasca este foarte bogata si diversificata eu nu sunt de acord. Apoi, mai zice si ca difera de la o regiune la alta. Poate ca eu am nimerit in regiunea gresita. Sau poate ca anul la Berlin nu a fost suficient sa descopar ce trebuia sa descopar. Dar pentru mine uite cum stau lucrurile:

Cel mai mult din bucataria germana imi place micul dejun. Da, nu radeti. E poate singurul lucru care imi place. In Franta, la inceput, mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu micul dejun aproape inexistent, format din cafea si eventual un croissant sau un pain au chocolat. Imi plac produsele de patiserie dar eu acasa eram obisnuita cu un mic dejun copios, cu oua, si sendwichele, cereale, etc. Si oricum, imi place mai mult micul dejun sarat decat cel dulce al francezilor. Deci din punctul asta de vedere Germania e perfecta. Bretzel peste tot, chifle de tot felul, cu seminte in ele, cu cereale. Mezeluri, oua, gem, unt si muuuulta cafea pentru a incepe ziua, sa tot ai de unde alega si sa diversifici de la o zi la alta daca nu iti place sa mananci acels lucru tot timpul.

Dar daca vine vorba de restul meselor si de mancarea traditionala nemteasca, e o alta poveste.

Bratwurst, Berlinerwurst, Weissewurst, Currywurst, Braganwurst, Leberwurst …cum poti sa ai aproximativ 1500 de feluri de carnati nu pot sa inteleg. Si in plus, pentru mine toti au cam acelas gust. Poate l-as scoate din gramada pe leberwurst care mi se pare cel mai ok, si pe care eventual l-as mai manca din cand in cand. Si mai mult decat atat, cum poti sa vrei sa mananci carnati in fiecare zi, nu cred ca o sa inteleg niciodata. Si daca vor sa diversifice putin si sa nu manance carnati, vor manca cu siguranta un alt preparat din carne de porc, eventual un ciolan afumat. Produsele din carne de porc reprezinta jumatate din consumul de carne in Germania (si cred ca e cam lafel ca in Romania). Si ma gandesc ca poate aici e si problema mea…e mult prea multa carne la nemti, si mult prea multa carne de porc. Nu sunt vegetariana, poate ca daca as vrea as reusi sa fiu, nu simt prea des nevoia sa mananc carne dar aici chiar mi se pare in exces.

Lasand carnea la o parte, cele doua acompaniamente principale sunt Kartoffelsalat si Sauerkraut si daca ma plang, evident ca nu imi plac nici una, nici alta. Kartoffelsalat e o salata de cartofi, taiati rondele de cele mai multe ori si fierti si apoi facuti cu maioneza si ce stiu eu ce alte condimente.  Sauerkraut este un fel de varza murata, tocata si fiarta. Dar nu suficient de fiarta, asa cum facem in Romania varza calita, doar un pic. Asa cat sa fie calda. Daca as putea manca din cand in cand Kartoffelsalat, Sauerkraut nu as putea manca nici daca as muti de foame. E adevarat ca pe langa aceste doua feluri mai mananca si altele, adica mai au tot felul de legume (mult sparanghel) dar de cele mai multe ori sunt tocate marunt si fierte fara prea multe condimente deci dupa parerea mea nu prea au gust. Si probabil ca sa dreaga faptul ca legumele fierte nu prea au gust, adauga sos. Indiferente de ce fel de sos este, si daca e bun sau nu, este tot timpul in cantitati multi prea mari ca sa il mai poti aprecia.

Noroc ca au ciocolata, turta dulce, bere, vin fiert si maltz trunk 🙂 ca in rest, in anul la Berlin am invatat sa gatesc.

2 gânduri despre „Ce mananca nemtii

  1. Bratkartoffeln,Wiewner schnitzel, Forelle si mai au ei cateva specialitati, dar cel mai bine vezi diversitatea culinara germana prin Bavaria sau Stuttgart mancarea aceea ti-ar place; taitei de casa cu nuca, mac ,cartofi, galuste cu cu prune sau caise, sos de visine cu carne de vita.
    Mie mi-a placut stilul francez de a manca , s-a pliat mai bine pe gusturile si modul meu de a fi 😛
    Btw si eu sunt anticarne.

  2. Schnitzelul e austriac nu e nemtesc hahaha
    da, in Bavaria e mai ok mancarea si na stii cum e mai tre sa se si planga lumea din cand in cand
    Si si eu m-am obisnuit mult mai bine si mai repede cu mancarea franceza care chiar imi place foarte mult.

Lasă un răspuns

