Publicat în Uncategorized

Drumul – Cormac McCarthy

Sfarsitul lumii a avut deja loc, si ce a ramas dupa el sunt doar nori de fum si cenusa, gunoaie si case darapanate. Cativa oameni au reusit sa supravietuiasca dar se chinuie sa ramana in viata. Un tata si fiul sau sunt pe drum, merg spre sud, sperand ca marea e in continuare albastra, ca acolo e ceva mai cald si ca noaptea nu vor tremura de frig si sperand sa gaseasca in drum hrana pentru a putea supravietui. Cara dupa ei un carucior de suermarket incarcat cu ce le-a mai ramas din bunurile lor. Intra in casele darapanate pentru a cauta ceva de mancare dar de cele mai multe ori casele au fost deja inspectate de alti supravietuitori inaintea lor. Nu intra in vorba cu oamenii, ba chiar ii evita atunci cand pot, sfarsitul lumii nu i-a facut pe oameni sa se uneasca ca sa poata merge mai departe ci i-a inrait si lupta fiecare pentru el. Si totusi, ce ii asteapta pe tata si pe copil la sfarsitul drumului?

Cartea surprinde prin imaginea pe care o creeaza scriitorul despre sfarsitul lumii, prin faptul ca totusi cativa oameni au reusit sa supravietuiasca si prin simplitatea la care este redusa „viata de apoi”. E trist sa iti imaginezi o astfel de lume, e trist sa vezi durerea si disperarea personajelor. Poate daca toata lumea ar citi aceasta carte si s-ar gandi ca nu asa ar vrea sa vada lumea, am deveni mai buni si mai atenti la lucrurile care ne inconjoara. 🙂

4 gânduri despre „Drumul – Cormac McCarthy

  1. 🙂 da, este si film, din cate am inteles e destul de recent, eu nu l-am vazut
    Cat despre carte, mi-a placut. Dar daca era dupa mine nu cred ca as fi citit-o mi-a recomandat-o si imprumutat-o o prietena si a meritat!

  2. ce rau imi pare ca am ratat filmul, dar chiar vreau sa citesc cartea. Si-n ultima vreme am reusit sa despart filmele de cartile pe care s-au bazat, adica sa le vad ca pe entitati separate. In afara de Vrajitoarele din Eastwick. Cartea e de 1000 de ori mai buna decat filmu cu Jack Nicholson.

  3. Dupa ce am citit cartea si eu am zis ca vreau sa vad filmul
    chiar sunt curioasa cum o sa puna in imagini „noua lume”

Lasă un răspuns

