Publicat în Berin, Uncategorized

Karnaval der Kulturen

Carnavalul culturilor este organizat in fiecare an in Berlin si isi propune sa sarbatoreasca diversitatea etnica din capitala germana. In cifre, anul trecut au fost aproximativ 4500 de participanti si 70 de nationalitati diferite inscrise la carnaval.

Inca de saptamana trecuta prietenii mei incepusera sa se coordoneze pentru duminica, sa mearga la carnaval. Eu, nestiind despre ce e vorba nu prea pricepeam ideea. Apoi mi-au explicat conceptul si mi-au spus ca duminica este si parada. Duminica am fost la carnaval.

Ce am vazut la carnaval?

Mancare si bautura:

De cum cobori din metrou vezi oooo gramada de lume si tot felul de standuri si de tarabe. Cei inscrisi la carnaval pot participa la parada dar pot si sa aiba un stand. Standurile erau jumatate cu mancaruri si bauturi si jumatate cu tot felul de bijuterii, haine, instrumente muzicale. Rusii aveau stand cu multa vodka si cu varza calita, finlandezii aveau si ei vodka, mexicanii aveau chili con carne si tot felul de cocktailuri. Cele mai multe standuri cu mancare erau indiene si arabesti. Desi am vrut sa incerc ceva mai original, de foame si pofta am ajuns tot la un stand turcesc si am mancat couscous si niste piftele de dovlecei. Cat despre bauturi, m-am multumit cu apa. Nu prea inteleg cum te poti apuca de baut alcool in cantitati industriale inca de la ora 2 dupa-amiaza.

Muzica:

Erau tot felul de scene amplasate din loc in loc si in functie de amplasamentul scenei muzica era turceasca, nemteasca, latino-americana si asa mai departe. Era oricum mult prea tare pentru mine, ca trebuia sa tip ca sa aud ce vb persoanele cu care eram, dar era carnaval. In plus, din cand in cand mai trecueau grupuri mai mititele care probabil se pregateau de parata si repetau cantece, deci zgomotul se intensifica.

Parada:

Sincera sa fiu, am vazut mai mult inghesuiala decat parada propriuzisa. Nu am avut rabdare sa ma pun in fata si sa astept o ora inainte de inceperea paradei doar ca sa am un loc bun. M-am plimbat pe la standuri si am vrut sa vad parada doar dupa ce a inceput. Dar evident ca era foarte multa lume, si ca eu cu un metru jumate de inaltime nu am vazut mai nimic. Ba da, am vazut pompierii, care daca tot erau la munca s-au organizat si si-au adus de acasa si niste scaune de plastic, pe care le-au urcat sus pe camion si de acolo se uitau la parada. Ce am reusit sa vad printre oameni si doar pe bucatele au fost Peru, Bolivia, Croatia si Bavaria. Croatii aveau costme traditionale si atat, bavarezii erau cu fanfara si latino-americanii dansau evident

Parada mea:

Am constat ca daca ma asez intr-un colt de strada pe o bordura ca sa ma odihnesc putin (ma dureau picioarele de atata stat in picioare si ridicat pe varfuri ca sa vad ceva din parada), daca ma uit la oamenii care trec, e si asta o parada. Am vazut cateva domnisoare pe tocuri de 12, 15 cm si m-am intrebat de ce le place sa se tortureze. Am mai vazut 3 generatii hippy impreuna la plimbare. Bunica, cu o rochie lunga si larga, mama, cea mai hippy dintre ele cu parul rasta si fetita de maxim 5 anisori imbracata si ea pe gustul mamei. 🙂 Am vazut indieni si africani la plimbare in costume traditionale. Am vazut femei la care uitandu-ma mai atent mi-am dat seama ca de fapt sunt barbati.  Am vazut muuulti nemti beti la doar 2 dupa-amiaza.

3 gânduri despre „Karnaval der Kulturen

  1. Pingback: 27 mai 2010
  2. Da stiu ca mai sunt din cand in cand, dar asta se pare ca se dezvolta dn ce in ce mai tare si creste in numar de participanti in fiecare an, se transforma intr-un fel de festival 🙂
    Si na, evident ca mie imi convinem am activitati de weekend

Lasă un răspuns

