Publicat în Filme, Uncategorized

Cannes si castigatorii

Sa urmaresti festivalul de la Cannes prin stiri cand nu esti in Franta si cand nici televizor nu ai, mi-am dat eu seama anul asta ca nu e lucru simplu. Am incercat si m-am informat asa cum am putut, de cele mai multe ori de pe site-ul LeMonde, unde au ca in fiecare an o sectiune dedicata festivalului.

In afara de filmele aflate in competitie, fie pentru premiul cel mare Palma de aur, fie pentru Un certain regard, mai vreau sa vad Robin Hood a lui Ridley Scott si ultimul Woddy Allen – You will meet a tall dark stranger (imi place Woddy Allen in general, si in plus filmul asta are o super distributie!!!)

Filmul despre care s-a vorbit cel mai mult si care a atras critici, comentarii si chiar un protesc in ziua lansarii a fost „Hors la loi” – povestea filmului, situata in perioada luptei pentru independenta in Algeria, este povestea a trei frati izgoniti din tara lor si care se despart si o iau pe drumuri diferite.

Marele castigator al festivalului, cel care a plecat ieri acasa cu Palma de aur este tailandezul Apichatpong Weerasethakul. Filmul acestuia, „Unchiul Boonmee care isi aduce aminte de vietile sale anterioare” este povestea unui batran bolnav care pleaca impreuna cu famili sa la tara pentru a-si petrece acolo ultimele zile din viata. Doar ca ajuns la tara, incepe sa fie vizitat de sotia sa moarta si fiul sau disparut.

Cat despre premiul „Un certain regard” acesta i-a revenit sud-coreanului Hong Sangsoo pentru filmul HAHAHA. Filmul este povestea unui tanar realizator care decide sa plece in Canada dar inainte de plecare se intalneste cu un prieten, critic de film, pentru o ultima data. Isi dau seama ca au fost in acelas timp intr-o localitate pe malul marii si isi povestesc unul altuia cele cateva zile petrecute acolo.

Cinematograful asiatic a fost deci cel mai apreciat. Pentru mine nu este cel care ma atrage cel mai mult, dar macar cele doua filme premiate vreau sa le vad, deci cine stie, poate o sa imi schimb parerea.

6 gânduri despre „Cannes si castigatorii

  1. Nu prea am informatii despre Cannes , desi e festival european nu este promovat asa cum ar trebui iar eu raman mai familiarizat cu cinematografia de peste Ocean.
    Este parca mai aproape de felul meu de a fii.

  2. Bine, si eu consum mult mai multe filme de peste Ocean, cred ca e lafel pentru toata lumea. Am inceput sa cunosc si celelalte filme in anii in care am stat in Franta. Cinemaul francez este evident foarte promovat si oamenii fac destul de multe filme, si bune. Promoveaza si filmele europene.
    Cat despre Cannes, tot lafel, stand in Franta, in bucata festivalului toata presa vorbeste, stiri peste stiri, la televizor, in ziare, tot felul de afise prin metrou, nu prea ai cum sa il ratezi. Si daca apoi filmele mai ies si in cinema relativ repede, te tenteaza sa mergi sa vezi filme despre care ai tot auzit vorbindu-se. 🙂

  3. Nici eu nu sunt foarte familiarizată cu Festivalul de la Cannes, în schimb la Oscaruri sunt foarte pe poziții la decernări de premii și filme participante. Cu toate aceste de fiecare dată când am văzut alte filme decât cele de peste ocean am fost încântată maxim…

  4. Evident ca si eu stiu mai multe despre Oscar si filmele de acolo decat despre Cannes, dar imi place si imi plac si filmele altele decat marile productii. 🙂
    Anul asta a fost dezastru, nu am televizor (de fapt am dar sta pe post de mobila, nu m-am sinchisit sa ii cumpar antena) si pe net nu am putut sa vad nicaieri oscarurile in direct. 😦

  5. yey!!! TV pe internet
    am descoperit asta ceva mai bine acum cu eurovisionu ca pe siteul oficial transmiteau in direct dar era atat de multa lume conectata incat transmisia nu mai mergea
    deci am cautat TV prin internet ca sa pot sa vad undeva concursul!!!

Lasă un răspuns

