Publicat în Uncategorized

Va place Brahms? – Françoise Sagan

O alta poveste de dragoste semnata Francoise Sagan, lafel ca si „Bonjour tristesse” concentrata pe pozitia femeii in societate in perioada respectiva. O decoratoare de interior traieste in cuplu si are o relatie destul de libera si originala. Decorand casa unei bogate mostenitoare il cunoaste pe fiul acesteia, mult mai tanar decat ea dar care se indragosteste nebuneste de ea. Afland ca partenerul sau o inseala accepta avansurile tanarului si incepe o relatie cu el. Noua relatie nu pare sa aiba nimic in comun cu cea precedenta, si desi se simte iubita, acea obisnuinta capatata de-a lungul anilor alaturi de partenerul sau ii lipseste. Este motivul pentru care pana la urma decide sa se intoarca la el si la viata lor linistita impreuna.

Iubirea si suferinta sunt de nedespartit intr-o relatie iar felul in care Sagan scrie aceasta carte m-a facut sa ma gandesc la ea si la experienta pe care ea a avut-o in viata. Probabil ca a iubit mult si cu pasiune si ca a suferit si mai mult. Povestile ei de dragoste au, de fiecare data, si un pic de tristete, de amaraciune strecurate undeva….

8 gânduri despre „Va place Brahms? – Françoise Sagan

  1. Mi-a plăcut Brahms. 🙂

    Dar, nu am putut-o înțelege pe Paula, mi s-a părut că nu știe ce vrea de la viață, iar alegerea din final m-a dărâmat psihic. Cum să alegi să suferi? De ce ai face asta? Nu știu decât că multe femei sunt ca și ea și în zilele noastre și în continuare nu le înțeleg, poate am eu o problemă… 🙂

    Cartea însă mi-a plăcut mult de tot ca și concept, ca și construcție narativă, chiar m-am gândit: de ce ar citit cineva cărțile Sandrei Brown când poate citit același gen de povești, scrise cu măiestrie, adică Sagan? Scuze de comparația între cele două scriitoare, dar mi se pare elocventă…

  2. Eu am vazut filmul (nu stiam ca este adaptarea unei carti, mereu mi se intampla asa :)) ) si mi s-a parut prea trist. Adica era doar ea si oglinda in care se privea , parca neavand de ales intre a iubi si a convietui cu un om care nu te respecta. Nu stiu, asta dovedeste intr-un fel ca femeia e complexa,e schimbatoare, indecisa si mai dificil de inteles decat un barbat. Cel putin pentru mine varsta n-ar fi fost un impediment daca m-as fi simtit cu adevarat bine intr-o asemenea relatie, ce sa mai pui si faptul ca tanarul o facea si pe ea sa emane tinerete?…

  3. @Bianca, da si mie mi-a placut asa cum mi-a palcut tot ce am citit de Sagan pana acum.(chiar sper sa reusesti sa gasesti si Bonjour tristesse ca sunt pe acelas stil si sigur o sa iti placa si aia). Si dupa cei 6 ani ai mei de stat prin Franta mi-am dat seama ca Sagan reproduce foarte bine conceptiile si modul de a gandi tipic al frantuzoaicelor. Poate de asta pe mine nu m-a surprins atat de mult decizia Paulei la sfarsitul cartii.
    Dar sunt de acord cu tine, e trist, si daca ma gandesc la mine personal nu stiu daca as reusi sa fac lafel ca ea.
    Cat despre Sandra Brown inteleg comparatia ta dar nu prea pot sa imi dau cu parerea ca nu am avut niciodata curiozitatea sa ii citesc vreo carte, nici ei nici lui Danielle Stell. 🙂
    @Read my mind la mine cu Va place Brahms a fost invers, habar nu aveam ca exista film facut dupa carte. A vazut mama ca citesc cartea si m-a intrebat unde am ajuns. Am crezut ca a citit-o si ea, apoi mi-a zis ca a vazut filmul ( e putintel mai vechi din cate am inteles) si imi mai zicea ca filmul a facut furori atunci cand a iesit in cinematografe.

  4. cat de stupid pot sa fiu!!! am uitat sa ma loghez inainte sa va raspund la comentarii si a trebui apoi sa imi aprob propriul comentariu :)))

  5. Mie mi-a placut filmul , „Good bye, again” titlul americanesc cu Ingrid Bergman, Yves Montand si Anthony Perkins. Daca il prinzi candva sa te duci sa il vezi.

  6. Mersi de recomandare. Ma duc sa il caut. Cinematografu meu aici la Berlin e DVD centr-ul de la coltul strazii. SI au ooo gramada de filme. 🙂

    Si vedeti ca iar am dat de-o leapsa. 🙂

Lasă un răspuns

