Publicat în Filme, Uncategorized

Cu ochii pe Cannes

In asteptarea anuntului castigatorului de la Cannes de anul asta, m-am gandit ca ar putea fi interesant sa reiau castigatorii din ultimii ani.

O parte din filme le-am vazut (in special cele care au luat si Oscar dupa Palma de aur si care au fost destul de mediatizate), o parte vreau sa le vad, dar trebuie sa recunosc ca sunt si cateva titluri care nu imi spun mare lucru.

  • 1993  The piano – Jane Campion (Noua Zeenlanda)
  • 1995  Underground – Emir Kusturica (Bosnia Hertzegovina)
  • 1997   Unagi – Shohei Imamura (Japonia)
  • 1999  Rosetta – Jean Pierre et Luc Dardenne (Belgia, Franta)
  • 2003  Elephant – Gus Van Sant (SUA)
  • 2005   L’enfant – Jean Pierre et Luc Dardenne (Belgia)
  • 2007   4, 3, 2 – Cristian Mungiu (Romania)
6 gânduri despre „Cu ochii pe Cannes

  1. 🙂 pai cred ca n°1 in top NO WAY FOR ME ar fi Dancer in the Dark, nu imi place Lars von Trier si o detest pe Bjork (sorry…asta e, parerile sunt atat de subiective…)
    Si Fehrenheit 9/11 m-am chinuit de vreo 3 sau 4 ori sa il vad, da nu am reusit sa rezist in fata TV saucalculatorului mai mult de juma de ora. Parerea mea despre Michael More este ca face filme in care aduce argumente ca sa expuna punctul lui de vedere, care nu este intotdeauna si cel mai obiectiv…

  2. Sunt complet de acord. Michael Moore e democrat pe fata si documentarele lui, desi sunt entertaining, sunt propaganda serioasa.
    Filmele sunt fara indoiala un act artistic si, deci, subiectiv, dar Moore exagereaza complet 😛

  3. Daca si Moore ar considera filmele lui un act artistic toata treaba ar fi rezolvata, problema e ca dupa parerea lui sunt documentare serioase, care trebuiesc loate ca punct de referinta. 😀

  4. stiu, ar trebui sa imi fie rusine, dar „Pianistul” face parte din lista (scurta) de filme bune pe care desi ma chinui de ceva timp, inca nu le-am vazut…

Lasă un răspuns

