Publicat în Uncategorized

Strategia cartilor de la Adevarul

Ma gandeam la ce se intampla acum in Romania cu ziarele si cu colectiile de carti. Adevarul s-a gandit bine. Numarul cititorilor de presa scrisa este in continua scadere, atat in Romania, cat si in strainanate. Si in aceste conditii ziarele au trebuit sa se reinventeze intr-un anumit fel, sa gaseasca noi planuri de afaceri care sa le aduca mai multi cititori, sau cel putin, mai multi cumparatori. Asa a venit Adevarul ca minunata idee „100 de carti pe care trebuie sa le ai in biblioteca”. Si ideea a mers. Drept dovada, cartile din colectie s-au vandut in peste 15 milioane de exemplare in 2009, propulsand Adevarut in topul editurilor si vanzarilor de carti, si creind nebunie joia la chioscurile de ziare. Partea de vanzare e deci rezolvata, ca apoi, ca sa fiu sincera, eu sunt convinsa ca cel putin jumatate din cumparatorii adevarului de joi nu citesc ziarul, ci il cumpara doar pentru carte.

Ideea mea era alta. Desi in spatele colectiei de carti se afla interesul si dorinta de profit, eu cred ca initiativa Adevarul este una frumoasa. Intr-o Romanie in care tineri (si nu numai) nu prea mai acorda mult timp cititului, cartile vandute cu ziare sunt o incercare de salvare, de schimbare a situatiei. Pretul este unul mic pentru o carte, ceea ce permite unei game largi de posibili cititari sa le cumpare, chiar daca evntual doar din cand in cand. Si daca toate aceste carti se vand, vreau sa cred ca ele vor fi si citite de noii lor posesori. Ce e drept, poate nu una pe saptamana asa cum apar, dar macar incet, incet, in timp. Si mai vreau sa cred ca in momentul in care campania va lua sfarsit, oamenii vor fi deja obisnuiti cu a-si cumpara carti si a avea ce citi si a avea carti noi in biblioteca. Si ca peste un an sau doi, sau cand se termina campania asta, vanzarile de carti vor continua sa creasca. Si chiar mai mult decat atat, sper ca cititorii vor sti sa se orienteze ceva mai bine decat azi. Pentru ca, daca dau la o parte colectiile de carti vandute cu diverse publicatii, fie ele literatura clasica sau contemporana, scriitori straini sau autohtoni, si ma uit doar la edituri si la ofertele lor de carti….Mihaela Radulescu se vinde astazi in Romania mai bine decat Herta Muller.

Si daca tot am facut inventarul diverselor publicatii care au colectii de carti, uite si lista:

Adevarul

100 de carti pe care trebuie sa le ai in biblioteca (colectie de romane din literatura clasica, romanesti si unversale)

Marile muzee ale lumii (15 albume cu poze si informatii din cele mai cunoscute muzee din lume)

Pictori de geniu (14 volume despre cei mai renumiti pictori si operele lor)

Disney Clasic (12 volume de carti pentru copii, cele mai cunoscute povesti Disney)

Jules Verne (toate cele 40 de volume ale lui Jule Verne)

Ghid de calatorii National Geographic (26 de ghiduri de calatorii care te poarta mai prin toata lumea)

Jurnalul national

Biblioteca pentru toti (100 de volume din literatura romaneasca)

Enciclopedia universala britanica (dictionar enciclopedic in 16 volume)

Cotidianul

Colectia de literatura (scriitori contemporani)

Cartea de acasa (stiu nu e colectie a unui ziar, dar merge oarecum pe aceiasi formula) este o alta colectie axata pe literatura romana, atat clasica cat si contemporana.

In toata nebunia asta de carti, eu am Europolis – Jean Bart (de la Cartea de acasa), Trilogia new York-ului – Paul Auster (de la Cotidianul) si mama e cea care urmareste si imi cumpara colectia ghidurilor de calatorii (de la Adevarul). Mai am din anii precedenti colectia „100 de personalitati” (de la DeAgostini)

4 gânduri despre „Strategia cartilor de la Adevarul

  1. Adevarul este ca aceste carti sunt accesibile ca pret si multi dintre noi ne-am completat biblioteca personala.
    In plus cartile scoase pe piata sunt prezentate intr-o forma deosebita , coperta e din piele sau imita pielea, arata bine iar hartie este de calitate.

  2. da, de asta zic ca eu cred ca e o idee buna. Adica da, e strategie buna pentru Adevarul dar e bine si pentru noi 🙂

  3. Daca as avea un teanc de bani, mi-as lua toate colectiile (ce tin de arta) care apar la magazine .
    Mie-mi plac cele de la Jurnalul national, dar si de la Adevarul am mai luat (ce le mai cautam la inceput, cand s-a lansat ideea cu vanzarea cartilor la un pret atat de bun).

  4. Trebuie sa recunosc ca nefiind la fata locului nu stiam de toate coleciile. Stiam de Adevarul, la cat de mediatizate au fost, si cred ca au fost si primii pe piata. Ceilalti, cand am scris post-ul asta m-am uitat un pic pe net sa imi fac o idee si sa vad care este concurenta Adevarului. 🙂

Lasă un răspuns

