Publicat în Uncategorized

9 Mai este ziua Europei

9 mai e ziua Europei si in fiecare an ma obisnuisem oarecum sa desfasor activitati legate de acest eveniment. Cred ca anul asta nu va fi lafel din cauza de weekend.

UGC, un lant de cinematografe francez sarbatoreste ziua Europei intr-un mod original. In complexul cinematografic de la Les Halles din Paris ruleaza pe data de 9 mai 27 de filme, cate unul din fiecare stat membru. Este al 7lea an cand UGC organizeaza evenimentul si al 3lea an in care eu il urmaresc. Acum doi ani mi-am luat zi libera si am reusit sa vad doua filme. Cel romanesc a fost „Ryna” si cel finlandez, se numea „Frozen city”. Anul trecut nu am reusit sa ajung dar ma uitasem inainte pe program si filmul romanesc care rula era „Pescuit sportiv”. Filmul romanesc care ruleaza astazi este „Cealalta Irina”.

Parlamentul European al Tinerilor, organizatia din care fac parte de mai multi ani are tot timpul o agenda destul de incarcata pentru 9 mai. Acum 2 ani am realizat un chestionar despre Uniunea Europeana. Chestionarul a fost tradus in 19 limbi europene si disponibil pe internet. Aproximativ 4000 de persoane au raspuns la intrebari. Si tot atunci am facut si niste brosuri cu „false informatii” despre diverse tari din Europa si obiceiurile lor. Am facut si filmulete pe baza brosurilor.

Anul asta organizatia este partenera a evenimentului „Epopeea europeana a tinerilor” organizat de „Maison de l’Europe”. 400 de tineri din cele 27 de state member UE au plecat pe data de 4 mai din tarile lor de origine. Pe 9 vor ajunge toti langa Strasbourg, in Franta. In drum fiecare dintre ei viziteaza locuri cu importanta pentru formarea Europei de astazi si se intelnesc cu personalitati care au contribuit la creerea Uniunii Europene.

Am uitat sa mentionez expozitia de anul asta!

6 gânduri despre „9 Mai este ziua Europei

  1. vai, cate idei originale sunt si atat de putini stiu de ele.
    Stiu ca anul trecut a fost in Romania un festival, dar nu mai tin minte daca era de ziua Europei (oricum, tot cam prin perioada asta) in care rulau filme din mai multe tari. A fost tare dragut, pacat ca n-am putut ajunge in fiecare seara (aici, a durat ceva mai multe zile).

  2. Da, pai de aia m-am si gandit sa scriu despre ele, poate dau idei cuiva.
    Eu sunt un mare fac de 9 mai si de UE in general 🙂
    Cred ca vorbesti de Festivalul filmului european, cred ca e si acum in Romania, dar nu stiu daca e doar in Bucuresti sau si in alte orase ceva mai mari din tara.
    Chiar, tu stai in Bucuresti? sau?

  3. Ce multe activitati aveti cu ocazua zulei de 9 Mai si ce diverse..azi in Timisoara au fost mai multe activitati , nu stiu daca au legatura cu ziua dar s-au suprapus . Eu am ajuns la doua din ele , o expozitie canina si una fr masini . Ambele au fost foarte faine 😛

  4. bine, toate minunatiile de activitati, cred ca si in Franta nici toti francezii nu stiu de ele. Dar oricum, ideea e ca sunt.
    Am vazut si aici in Berlin cateva reclame la metrou, organizeaza un concert azi de ziua Europei. 🙂
    La Timisoara cred ca as fi preferat expozitia canina 🙂

Lasă un răspuns

