Publicat în Carti, Uncategorized

Leapsa cu lecturile pe 2010

Prima mea leapsa!!!! Da tre sa recunosc ca sunt mandra, ca chiar imi place leapsa asta. Am gasit-o la Tomata, dar am vazut ca a luat-o si Lumedeumbre si mi-a dat-o si mie mai departe 🙂

Câte cărţi ai citit până acum în 2010?
19 – sper sa mearga mai bine pe vara, am zis oricum, minim o carte pe saptamana

Câte cărţi de ficţiune şi câte de non-ficţiune?
Una singura de non-fictiune, restul toate fictiune. Citesc in mare parte fictiune, fiind lectura de relaxare, imi place mai mult.

Care e proporţia de scriitori bărbaţi vs. femei?
8 femei si 11 barbati

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?
Asta chiar ca nu e usor ca mi-au placut mai multe…. „Eleganta ariciului” – Muriel Barbery cred (dar nu pot sa nu mentionez si „Jocul cu margele de sticla” – Herman Hesse, „Drumul” – Corman McCarthy, „Inca de pe atunci vulpea era vanatorul” – Herta Muller si „Cei mai albastri ochi” – Toni Morrison)

Care e cartea care ţi-a plăcut cel mai puţin până acum în 2010?
Cred ca „The Europeans” a lui Henry James. Si m-am chinuit un pic si cu Shantaram – Gregory David Roerts, pentru ca e fooooarte lunga.

Ai început vreo carte şi n-ai putut să o termini?
De obicei ma chinui sa le termin chiar daca nu prea imi plac. Macar sa pot sa le critic cum trebuie apoi. Asa cum ziceam, m-am chinuit cu „Shantaram” si cand am ajuns pe la jumate (adica pe la 600 de pagini) am abandonat-o putin, am citit o alta carte, si apoi am revenitla ea ca sa o termin.

Care e cea mai veche carte citită?
Educatia sentimentala – Gustave Flaubert (1867)

Dar cea mai nouă?
Am citit mai multe carti din 2008 Mes chers études – Laura D, Dial M for Merde – Stephen Clarke, Chasing Harry Winston – Lauren Weisberger (wow, acum constat ca toate trei sunt asa, mai light)

Cel mai lung şi cel mai scurt titlu?

Inca de pe atunci vulprea era vanatorul – Herta Muller – cel mai lung si Mirona – Cella Serghi – cel mai scurt

Cea mai lungă şi cea mai scurtă carte?
Cea mai lunga Shantaram cu siguranta, cea mai scurta The europeans sau The road

Câte cărţi împrumutate şi /sau de la bibliotecă?
4 imprumutate, restul din biblioteca.

Câte cărţi citite sunt traduceri?
8 traduceri si 11 citite in versiunea originala.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Pana acum nu se repeta niciunul, dar mai am o carte de Herta Muller in lista de lectura pe anul asta.

Ai recitit vreo carte?
Nu. Nu prea am obiceiul sa recitesc (eventual daca am citit cartea in romana, sa o recitesc in varianta originala)

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?
Joseph Knecht fara nici un fel de ezitare!

Ce ţări ai vizitat prin cărţile citite?
Franta, Argentina, SUA, Anglia, Irlanda, Australia, India, Germania, Romania, Columbia

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ţi-ar fi fost recomandată?
Mirona – Cella Serghi, Les murs bleus – Cathy Itak, The road – Corman McCarthy

Ce scriitori descoperiţi în 2010 ai vrea să citeeşti mai mult?
Herta Muller, Corman McCarthy, Paul Auster si Toni Morrison

E vreo carte a cărei lectură îţi pare rău că ai amânat-o?
Jocul cu margele de sticla – Herman Hesse si Trilogia New York-ului – Paul Auster

Leapsa merge mai departe la cine o vrea dar mai ales la Trifoi, Mademoiselle chante le blues, Viorica, Iulia daca nu au luat-o deja 🙂

12 gânduri despre „Leapsa cu lecturile pe 2010

  1. Prima ta leapşă? Felicitări atunci şi bine ai venit în lumea noastră :P.
    Se pare că gusturile noastre se aseamănă în multe privinţe. “Jocul cu margele de sticla” a fost una dintre cele mai bune cărţi citite de mine anul trecut, m-a marcat puternic.

  2. da,da, prima 🙂 si cum sunt la inceput mi se pare funny 🙂
    Constatarea despre gusturi am facut-o si eu!!! Cool, pot sa iti urmez recomandarile de carti cu incredere.

  3. Prima leasa 😛 Ce fain!
    Si esti din Berlin orasul meu preferat, parcurs in lung si in lat 😛
    Bine te-am gasit , admiratoare a Mariei Stuart 😛

  4. Mersi, mersi 🙂 Tre sa recunosc ca si eu m-am uitat pe raspunsurile tale la leapsa ceva mai devreme 🙂 Se pare ca a avut succes la public Tomata cu leapsa asta!
    Da, deocamdata stau in Berlin, e frumos dar….e inca frig!!!!!brrrrr si vreau primavara 🙂

  5. Multumesc frumos pentru leapsa, chiar imi place 🙂
    Si eu voiam sa citesc ‘Jocul cu margelele de sticla’ (mi-a recomandat-o cineva, dar am inteles ca e cam greu de inteles, o fi adevarat?)
    Si de Herta Muller vreau sa ma apuc, sa nu mor fara sa vad cine-a castigat Premiul Nobel.
    Ah, si prin ce carti te-ai intalnit cu India si Columbia? ;;)

  6. Citeste „Jocul cu margele de sticla”, merita!!! Unii zic ca e grea nu pentru ca nu o poti intelege ci pentru ca se citeste un pic mai greu ca timp. Mie nu mi s-a parut nici grea ca inteles si nici nu mi s-a parut ca iti ia mult timp sa o citesti, am citit-o relativ repede. Si stiu ca nu sunt singura. 🙂 E „profunda” daca o pot numi asa.
    Herta Muller mi-a placut!!!!! Si zic asta in conditiile in care mai citisem Norman Manea, tot despre perioada comunista si el nu mi-a placut.
    India – Shantaram (cartea e scrisa de un australian care evadeaza din inchisoare in Australia si pleaca in India ca sa nu fie prins; in carte povesteste aventurile lui in India timp de mai multi ani – partea de inceput e cea mai frumoasa unde vorbeste de obiceiurile indiene)
    Columbia – Toamna patriathului a lui Garcia Marquez

  7. Mie tocmai acest lucru imi place in Berlin, ca e mai rece si nu este praf.
    Maisina mea era atat de curata acolo 😛

    Oana ,de regula nu fac acest lucru dar chiar imi place blogul tau, nu te superi daca as sugera un schimb de link.
    Nu am cu cine sa vorbesc despre Berlin si nu cunosc nici un blogger care sa loacuiasca acolo.
    Se poate?

  8. @cartim hehe, evident ca nu ma supar!!!! Imi pare bine ca iti place! si eu dupa ce ai postat primul comentariu aseara si pana mi-a picat netul m-am tot invartit pe blogul tau.
    Pun si linku acuma!
    Cat despre Berlin, da si mie imi place ca e mai rece, sunt un mai mare fan al iernii decat al verii, dar dupa o iarna luuuunga, friguroasa si intunecata nu mi-ar strica un pic de soare 🙂

  9. In Berlin in general nu stiu daca pica netul, dar la mine da. E un pic mai special. stau pe reteaua vecinului de la 3 🙂 cu acordul lui, evident 🙂 si uneori mai faci figuri, poate pentru ca e trafic mare la el, ca joaca jocuri in retea hahaha

Lasă un răspuns

